Organizacija u domu: Saveti za one koji imaju previše stvari

Organizacija u domu je veoma važna. Neki ljudi imaju potrebu da čuvaju u domu što više stvari jer veruju da će im nekada koristiti, međutim, to uglavnom nije tačno. 

by | March 24, 2023
organizacija u domu

Organizacija u domu je veoma važna. Neki ljudi imaju potrebu da čuvaju u domu što više stvari jer veruju da će im nekada koristiti, međutim, to uglavnom nije tačno. 

Zatrpavanje doma mnoštvom stvari vam možda deluje korisno, ali ukoliko nemate granicu, to može prerasti u zastrašujući nered. Kako vreme prolazi ljudi se susreću sa prepunim soboma kroz koje ne mogu proći, a sa druge strane, i kada im nešto zatreba – ne mogu pronaći zbog viška prenaći.

Međutim, pre svega bitno je da znate da ne postoji prostorija koju nije moguće organizovati tako da bude uredna i praktična. Pred vama je nekoliko saveta o tome kako da organizacija u domu bude laka i brza.

Organizacija u domu: Saveti za one koji imaju previše stvari

Kako organizovati prostor? Korak 1:

Prvi korak u organizaciji pretrpane sobe jeste postavljanje cilja. Razmislite o tome šta želite da postignete i čemu će ova soba u budućnosti služiti. Pre nego što započnete sa organizacijom bitno je da razmislite o tome. Da li je vaš cilj da očistite prostor, smanjite broj predmeta ili jednostavno da koristite prostoriju za neku drugu namenu. Kada defnišete svoj cilj bićete mnogo više motivisani za njegovo postizanje.

Jedna od uobičajenih grešaka koju ljudi prave kada hoće da organizuju svoj dom izbacivanjem viška stvari jeste da nisu dovoljno konkretni prilikom određivanja tog cilja. To znači da morate osmisliti sudbinu svih predmeta kako ne biste došli u situaciju da ne znate kako da nastavite sa raspremanjem.

Članak se nastavlja posle reklama

Korak 2: Pitanje logistike

Kada jednom postavite cilj, bićete nestrpljivi da počnete sa organizacijom. Međutim, ukoliko logistika ne bude dovoljno dobro osmišljena, možete se naći u problemu. Napravite čitav plan oko toga šta ćete uraditi sa viškom stvari i na koji način ćete u tome uspeti. Ukoliko unapred osmislite odgovore na ovakva pitanja, kasnije ćete uštedeti svoje vreme.

Pobrinite se da imate dovoljno prostora za skladištenje svih stvari koje želite da zadržite, ali i dovoljno kutija i džakova za stvari koje želite da poklonite, donirate ili bacite. Tek kada za svaku stvar pronađete odgovarajući put, počnite sa čišćenjem jer ćete na taj način biti mnogo organizovaniji.

Članak se nastavlja posle reklama

Sudbinu stvari možete označiti ceduljama na kojima ćete ispisati koja je njihova namena. Na primer, na kutiju u kojoj su stvari koje će biti donirane, napišite za donaciju, a na kutiju u kojoj su stvari za bacanje napišite za bacanje. Ponekad ljudi misle da će organizacija ići mnogo brže nego što je moguće, te na pod izbace sve stvari koje žele da spakuju, a zatim kada shvate da su pogrešili, gube strpljenje. Organizujte sve jedno po jedno kako se ne biste susreli sa ovim problemom.

Korak 3: Pravljenje strategije

Sledi biranje početne strateške tačke. Ako ne znate odakle da počnete, najbolje je da to bude najteži od svih zadataka. Što raspremanje duže traje to ćete više gubiti strpljenje, zbog toga je dobro da prvo uradite najteže kako kasnije ne biste bili u iskušenju da odustanete.

Članak se nastavlja posle reklama

Korak 4:

Stvari iz datog prostora izvadite u vaše vidno polje kako biste znali sa čim sve imate posla. Ovo će u tom trenutku izazvati još veći nered, ali to je jedini način ka našretku. Kada izvadite predmete sortirajte ih prema kategorijama, a zatim će sve ići mnogo brže. Ne podrazumeva se da morate da se bavite čitavom prostorijom odjednom. Krenite od jedne strane ka drugoj i tako ćete napraviti postepen prelaz u raspremanju sobe, a nećete se osećati beznadežno.

Korak 5: Uklanjanje viška

Sada kada imate uvid u to koliko stvari zapravo imate, možete početi sa razvrstavanjem. Kada odvojite stvari koje želite da zadržite od stvari kojih želite da se otarasite, raspremanje će teći dosta brže. Veoma je bitno da se ne predajete dugotrajnim razmišljanjima oko toga da li nešto želite da zadržite ili ne, potrudite se da ostavite samo stvari koje su vam zaista značajne. Najlakši način za razdvajanje stvari bio bi da se za svaku stvar preispitate kada vam je poslednji put bila od koristi. Ukoliko je prošlo više od godinu dana od korišćenja, vreme je da se rastanete sa predmeto.

Korak 6: Očistite sve police na kojima su bile stvari

U ovom trenutku na vašim policama ne bi trebalo da ima stvari, te je to pravi trenutak za njihovo čišćenje.

Članak se nastavlja posle reklama

Korak 7: Skladištenje stvari koje ostaju

Svakoj stvari koju ste ostavili potrebno je naći pravo mesto. Stvari koje zadržavate soritirajte prema kateogrijama i zatim ih odložite tamo gde pripadaju. Najčešće korišćene predmete čuvajte na najdostupnijim mestima kako ne bi nastajao haos svaki put kada taj predmet uzimate.

Korak 8: Organizacija i skladištenje

Dobro je pripremiti se unapred. Na primer, vrlo male predmete možete sortirati u tegle, korpe i kutije. Nemojte žuriti sa kupovinom proizvoda za organizaciju u domu dok ne proverite sve tipove predmeta koje posedujete. Osim tipa predmeta, bitno je i kakav je tip skladišta i da li za njega imate mesta u kući. Na primer, ako kupiti kutiju i planirate da je držite ispod kreveta, dobro je da prvo proverite koja je visina kreveta i da li ona tu može da stane.

Korak 9: Organizacija u domu: Sve stvari su tamo gde pripadaju

Pretposlednji korak je sledeći: Postavljanje predmeta tamo gde pripadaju. Ovo je deo posla koji pruža najviše zadovoljstva. Svaka stvar ide na svoje mesto.

Završetak organizacije

Na kraju, kada ste završili sa poslom koji je delovao veoma teško, bitno je da naučite kako da održavate sobu urednom. Organizacija u domu nije samo raspremanje, nego i održavanje raspremljenog. Pre svega, bitno je da se držite svojih pravila kategorizacije, i uvek odlažite stvari taamo gde im je mesto. Na taj način, ne samo da ćete moći lako da vratite sve u svoj novi, organizovani dom, već se nadamo da će i članovi vaše porodice moći da se uključe!

Članak se nastavlja posle reklama

I na kraju, pozabavite se manjom organizacijom na sezonskom novou kako bi ste održavali prostor čistim, ali i kako biste donirali svoje stvari onima kojima su potrebni.

Nadamo se da smo vam pomogli oko organizacije u domu i da ukoliko ste i vi osoba koja voli da gomila stvari ovoga puta možete odahnuti jer i za vas postoji rešenje.



Jovana Jevtić

AndreyPopov/ Getty Images Plus