Metro pločice su totalni hit
Po rečima prodavaca u salonima opreme za kupatila, čini se da su metro pločice sve popularnije. Kom proizvođaču keramike je prvome palo na pamet da ih plasira na tržište, nismo naišli na podatak, ali činjenica je da su ih dizajneri enterijera odmah prigrlili, i to iz više razloga. Najvažniji je svakako taj što se uzorak u obliku cigle može se uklopiti sa industrijskim shemama, kao i rustikalnijim, minimalnijim i elegantnijim stilovima. Kako su metro pločice obično sjajne, takođe mogu pomoći u odbijanju svetlosti po prostoriji, što ih čini savršenim za kuhinje i kupatila manjih dimenzija.
Da li ste znali…
da su metro pločice dizajnirane davne 1904. godine za prvu podzemnu železnicu u Njujorku. Dizajneri Christopher Grand La Farge i George C. Heins tada su dobili zadatak da osmisle površinu koja bi se lako čistila, a u isto vreme pružala siguran, prijateljski i poznat osećaj putnicima u podzemnoj železnici. Njihovo rešenje bila je bela pločica s blago spuštenim ivicama i sjajnom završnom obradom koja je podzemne hodnike učinile čistim i svetlijim.
Dimenzija i shema postavljanja
Standardna dimenzija metro pločice je 10 x 20 cm, no isti efekt može se postići i raznim većim ili manjim dimenzijama pločica. Ove pločice pružaju mnoštvo mogućnosti za kreativno izražavanje, a sve u zavisnosti od sheme po kojoj su slagane i kombinaciji s drugim vrstama pločica.
Boja
Kao što smo već napomenuli, prvobitno su metro pločice bile bele boje i oborenih ivica, i kad su počele da se primenjuju u enterijeru, neretko su fuge između pločica bile crne boje. Danas ove pločice možete naći u raznim varijantama: u različitim bojama, reljefaste, u dezenu mermera, sjajne poput ogledala i sl, a ivice im nisu uvek oborene.
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.