Milenijalci su opsednuti sivim domovima, a psihologija iza toga je fascinantna

by | July 10, 2024
Milenijalci su opsednuti sivim domovima, a psihologija iza toga je fascinantna

U današnje vreme, domovi milenijalaca često izgledaju kao da su preuzeti iz crno-belih filmova. Siva boja je postala njihova omiljena paleta boja, kako za unutrašnjost, tako i za eksterijer kuća.

Zašto milenijalci biraju neutralne boje za svoje domove

Na Urban Dictionary-ju, “milenijalska siva” se opisuje kao “tužna depresivna nijansa sive kojom milenijalci prekrivaju svoj život”. Ovo odražava kako su milenijalci prošli put od bezbrižne sreće u detinjstvu, gledajući Cartoon Network i Nickelodeon u 90-im, do inflacije i depresije početkom 2020-ih.

Kako smo došli ovde? Šta se dešava u psihologiji milenijalaca da je ovakva neutralnost toliko privlačna? Da li je “sve sivo” estetika dosadna ili klasična i umirujuća? Imamo odgovore.

Članak se nastavlja posle reklama

Odbacivanje dizajna roditelja

Ako ste odrasli u 90-im, verovatno ste se susreli sa prenatrpanim domovima svojih roditelja: Šik stil sa čipkom i jambolijom, luksuzni stil sa previše detalja ili tamne prostorije sa zidovima prekrivenim lamperijom.

Članak se nastavlja posle reklama

Nakon svega toga, milenijalci žele jednostavnost u svojim domovima, kaže Marisa Vorner, dizajnerka enterijera i vlasnica Home Narrative iz Ontarija.

“Siva nijansa odgovara našoj želji da se udaljimo od previše stimulativnog haosa iz detinjstva i pređemo ka mirnijem okruženju,” rekla je.

Članak se nastavlja posle reklama

Milenijalci su anksiozni i siva boja ima umirujući efekat

Psihološki, nije teško razumeti zašto milenijalci gravitiraju ka neutralnim i prigušenim tonovima u svojim domovima. Od preživljavanja dve velike ekonomske krize, klimatske anksioznosti, krize studentskih dana do stambene krize, milenijalci imaju visoko izražen stres. Žele da njihov dizajn enterijera bude jednostavan i siguran, čak i ako je pomalo monoton.

Članak se nastavlja posle reklama

Neutralna šema boja ima smisla ako prioritizujete ekološku održivost

Mnogi milenijalci cene održivost u svojim kupovinama, posebno kada su u pitanju skuplji predmeti. Deloitte-ovo istraživanje iz 2023. godine pokazalo je da je 60% milenijalaca spremno da plati više za održive proizvode i usluge. Neutralne boje poput sive dobro se uklapaju sa svim prolaznim trendovima, što znači da nećete morati često da menjate predmete ili boje zidova.

Članak se nastavlja posle reklama

Kako osvežiti milenijalski sivi dom

Šta ako ste negde u sredini ― milenijalac (ili neko bilo koje dobi) koji želi da osveži pretežno siv dom, ali ne želi potpuno prihvatiti maksimalizam?

“Predlažem dodavanje boja na suptilne načine,” kaže Loran Krejs, dizajner enterijera i CEO luksuznog brenda nameštaja Kreiss. “Zelena je sigurno omiljena, ali u mekšim nijansama žalfije.”

Članak se nastavlja posle reklama

“Mileniјalci žele boje u svojim okruženjima na organičnije načine, kao što su žive biljke u kombinaciji sa stolicom koja ima šarm i karakter,” dodao je. “Ima više značenja iza toga.”

Vorner predlaže dodavanje boje kroz umetničke radove.

“Nameštaj i umetnost ― komadi koji su jedinstveni nalazi, sa pričom ― odličan su način da zagrejete prostor,” rekla je. “Oni dodaju karakter i boju, dok takođe unose vaš lični stil. Moj najbolji savet je da tretirate vašu milenijalsku sivu kao platno vredno dodavanja.”

Članak se nastavlja posle reklama

Max Vakhtbovycn/gettyimages