NEOBIČNO UREĐEN STAN: SKANDINAVSKI DIZAJN I KOLORITNI AKCENTI
Ovaj interesantan i nesvakidašnje osmišljen stan nalazi se na 31. spratu jedne od zgrada stambenog kompleksa u modernom predgrađu Mumbaja, tačnije u kvartu pod nazivom Oberoi Garden City, koji se nalazi u blizini šumskog područja Areja. Stanovi u ovom kompleksu kreirani su sa vizijom da pruže holističko životno iskustvo svojim stanovnicima. Naime, na ovoj lokaciji ispunjeni su svi uslovi za miran porodični život, rad i društvene aktivnosti, što predstavlja retkost u ovom gradu.
Limehouse Design Studio potpisuje projekat uređenja ovog neuobičajenog doma u kojem su tehnike uštede prostora korišćene do maksimuma. Sam dizajn enterijera inspirisan je modernističkim pokretom nastalim u prošlom veku, a razmatra i sistem Marije Kondo koja se bavi pojednostavljivanjem i organizacijom doma oslobađajući ga od nepotrebnih predmeta. Uz to, cilj dizajnerskog studija bio je i da se stavi akcenat na detalje i boje koje unose radost u dom.
Stan pripada mladom paru od kojih se jedno bavi advokaturom, dok je drugo u svetu dizajna što primećujemo po velikom broju umetničkih detalja. Printovi i reprodukcije majstora umetnosti, dizajna i arhitekture ističu se na neutralnim površinama – od akvarela Pareša Maitija koji je sam umetnik poklonio paru, Le Korbizjeovih zgrada koje je skicirao francuski ilustrator, do Van Gogovih Žitnih polja i Pikasove Gernike. Umetnost i dekor govore o brojnim putovanjima, interesovanjima i životnim iskustvima vlasnika. Završne obrade su prilično neutralne, od materijala upotrebljeni su borovina, beton, juta i koža, a kad je reč o bojama, primećuje se kolorit koji odaje počast modernizmu, od Bauhausa do De Stijl-a.
Nakon što su utvrdili početne stavove, dizajneri su započeli razradu projekta i to uklanjanjem većine nenosećih zidova kako bi oformili veliki slobodan prostor namenjen dnevnoj zoni. Velike staklene površine okrenute su ka šumskom području, zbog čega su dizajneri ovaj deo stana osmislili tako da ništa ne ometa pogled na ovu prirodnu lepotu. Stan je organizovan linearno, duž ose, i u njemu javni prostori postepeno postaju polujavni, da bi se na kraju došlo do privatne, noćne zone.
U osnovi, stan je trosoban, međutim dizajneri su odlučili da jednu spavaću sobu preurede u korist dnevne zone, a klizna staklena pregrada je omogućila da, po potrebi, ovaj kutak postane privatni. Zanimljiv element u ovom prostoru svakako je polica za knjige koja je pričvršćena za plafon, dok je donji deo načinjen od stakla. Topla, prirodna nijansa drveta savršeno se uklopila sa odabranim nijansama žute, crvene i plave boje unutar pojedinih polja koja policu čine dinamičnom.
U nastavku prostorije nalaze se trpezarija i bar, dok su kuhinjski elementi smešteni u prostoriju pored. Ipak, trpezarija nema klasičan izgled, a glavni element je betonski sto napravljen na dva nivoa. Na mestu gde je visina veća postavljene su barske stolice, dok je deo namenjen ručavanju upotpunjen drvenom klupom. Iznad se nalaze metalne visilice koje su postavljene celom dužinom stola. Razlog ovakvog dizajna krije se u želji da se, uz dobar izbor rasvete, formira neformalan dnevni prostor koji će odgovarati jednako i druženju i radu.
Međutim, kuhinja ima svoje standarde koje treba obezbediti, pa je zbog toga smeštena iza zatamljenih staklenih vrata, a prolaz ka njoj uokviruju police u funkciji mini bara. Kuhinjski elementi su klasičnog dizajna, na frontovima prevladava dekor drveta, dok je za radnu ploču odabran granit.
Garderober i skladišni prostori izrađeni su po meri prostora i u skladu s potrebama vlasnika stana. Garderoberi imaju staklena vrata tako da su police vrlo pregledne, a kreveti su podignuti na drvenim platformama i nalaze se u visini prozora kako bi se obezbedio utisak lebdenja.
foto; Biju Gopal
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.