Spojen je most koji povezuje Zemun i Borču
Na konstrukciji mosta Zemun-Borča izliven je poslednji kubik betona na konstrukciji, čime su završeni svi “grubi” radovi, piše portal Beobild. Kako piše portal “Beobild“, sajt specijalizovan za praćenje izgradnje i razvoja glavnog grada, ostalo je da se na mostu “Zemun-Borča” završe sigurnosne ograde, pešačke staze i hidroizolacija, a radi se i na potpornom zidu na zemunskoj strani ispod obalnog stuba.
Na sredini mosta liju se “džerzi” ograde na licu mesta, dok se na ivicama ugrađuju prefabrikovani elementi. Na nizvodnoj strani mosta radovi su nešto dalje odmakli, pa se već rade sigurnosne ograde za pešake, liju se staze i ugrađu ivični venci.
Pokretna oplata koja je gradila poslednja polja još uvek stoji na svojoj poslednjoj poziciji, ali će narednih dana biti vraćena nekoliko polja unazad do kopna zbog demontiranja. Oplata se seli po regionu i ide na nova gradilišta kineskih izvođača, vrlo verovatno u Crnu Goru gde su dobili posao izgradnje auto-puta od Bara do granice sa Srbijom. Za očekivati je da će Kinezi takođe osvojiti i nove poslove na Koridoru 11.
Prilaz mostu od lakat krivine do mosta je na nešto nižem nivou izvedenosti, a trenutno se postavlja nasip i donji noseći slojevi. Sa borčanske strane situacija na prilazima je dosta dobra jer nije bilo odlaganja, pa je do sad asfaltirano skoro 5 kilometara saobraćajnice do zrenjaninskog puta.
Radovi su fokusirani na završetak kolovozne konstrukcije, postavljanje elektro-kablova, kišne kanalizacije, zatim ugradnja ivičnjaka itd. Za bicikliste je urađena staza sa obe strane saobaćajnice u dužini od 3,9 kilometara, od mosta do novog isključenja za Borču.
Građevinski radovi postaju intenzivniji kod buduće zrenjaninske petlje, odnosno ukrštanju zrenjaninskog puta i buduće Severne tangente. U pitanju je velika petlja u obliku deteline sa punim sistemom veza, a radovi dobro napreduju prema planiranim rokovima.
Trenutno se izvodi gornji stroj mosta preko zrenjaninskog puta i njegove prilazne rampe. Na čitavom gradilištu od mosta do zrenjaninske petlje, osim na par tačaka, je jako visok nivo izvedenosti. Nema nikakve sumnje da će radovi biti završeni u najavljenom roku.
Što se tiče dela tangente od zrenjaninskog do pančevačkog puta situacija je nešto drugačija. U tom delu zbog problema sa ekspropriacijom zemljišta radovi dosta kasne u odnosu na prvobitne rokove, ali je najviše posla urađeno na mostovskim konstrukcijama.
Tu se pre svega misli na značajni most preko pruge, kao i most preko kanala Sebeš. Većina problema sa zemljištem je rešena, ali je ostao još samo jedan spor koji i dalje koči ovu deonicu na delu kod uključenja na pančevački put. U međuvremenu se izvodi nasip od peska i do sada je u ovom delu urađeno 8.2 kilometara trase.
Radove izvode “Čajna roud end bridž korporejšn“ (China Road and Bridge Corporation – CRBC) i domaće preduzeće “Ratko Mitrovic Niskogradnja”.
Izvor: Telegraf.rs
Fotografije: bild.rs
Anja Parandić, rođena 1992. godine u Pančevu, izrasla je u priznatu novinarku i urednicu sa specijalizacijom u polju dizajna enterijera i arhitekture. Njeno obrazovanje u oblasti medijskih studija i komunikacija, stečeno na Univerzitetu u Beogradu, postavilo je čvrste temelje za njenu strastvenu karijeru u novinarstvu, koja je usmerena na estetiku, dizajn i inovacije u uređenju prostora.