Pravilo boja: 60-30-10

by | November 25, 2022

Ako ste u nedoumici pri odabiru boja za predstojeći redizajn, razmislite o pravilu kojim se služe mnogi dizajneri kako bi dobili uravnoteženu kombinaciju.

 

Pravilo 60-30-10 je smernica koja se koristi pri odabiru kolorita za neku prostoriju kako bi se ostvarila savršena proporcionalnost odnosa boja. Mnogi dizajneri širom sveta se koriste baš ovim pravilom kako bi sa sigurnošću znali da su odabrali idealan kolorit za određenu prostoriju. S obzirom da se u njihovoj praksi pokazalo kao vrlo uspešno, ne vidimo razlog da ga i vi ne primenite prilikom sledećeg preuređenje. 

Članak se nastavlja posle reklama

Pravilo 60-30-10

 

Za početak se biraju tri boje koje će biti najuočljivije. Dominantna boja će biti ona koja će “zauzeti” 60% površine u nekoj prostoriji, sekundarnoj pripada 30%, a trećoj 10%, taman koliko je potrebno za akcentne detalje. Takođe, važno je napomenuti da ovo pravilo ne važi samo kada je reč o komplementarnim bojama i jakim kontrastima, već jednako pomaže pri kreiranju neutralnog ambijenta

Članak se nastavlja posle reklama

60-30-10 : Dominantna boja

Dominantna boja je najistaknutiji ton koji osvaja prostor. To je uglavnom boja zidova, a često se ujednačava sa nijansom podne obloge. Takođe, može se koristiti i na drugim većim elementima nameštaja poput kreveta, sve dok vizuelno ne bude jasno da zauzima najviše površine.

Članak se nastavlja posle reklama

60-30-10 : Sekundarna boja

Sekundarna boja je ton koji se koristi za nameštaj ili na tkaninama poput tepiha i zavesa, kao i na prekrivačima. Vrlo često nijansa parketa može da se ponovi u vidu nameštaja poput komoda i fotelja i tako da formira celinu.

Članak se nastavlja posle reklama

60-30-10 : Akcentna boja

Akcentna boja je završni pečat. Dodaje se u vidu detalja manjih dimenzija, poput dekorativnih jastuka, slika, crteža ili svetiljki. Neretko je u pitanju i drugačija materijalizacija, poput metala u crnoj, sivoj ili rose gold nijansi.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Kako nije moguće svesti kolorit prostorije na isključivo tri boje, tu su njihove svetlije i tamnije nijanse koje se uklapaju u ovo pravilo i doprinose stvaranju dinamičnog ambijenta. Na primeru sa fotografije vidimo kako su korišćene tamne i svetle nijanse svake od odabranih boja zbog čega je krajnji rezultat vrlo ujednačen, ali ni malo dosadan ambijent.

Članak se nastavlja posle reklama

Sada kada ste upoznati sa ovim trikom, verujemo da ćete se lako odlučiti za budući izgled neke od vaših prostorija i još lakše odabrati željene boje.

 

 

Članak se nastavlja posle reklama

KatarzynaBialasiewicz/gettyimages