MODERNO, VINTIDŽ & ORIJENTALNO
Nesvakidašnji enterijer stana u indijskom gradu Hajderabad predstavlja nesvakidašnju kombinaciju moderne jednostavnosti, bogatstva tekstura vintidž stila i orijentalne koloritne raskoši. Studio Moriq je od ovih naizgled nespojivih stilova stvorio originalan, topao i udoban ambijent.
Ovaj raskošan stan koji se nalazi u Hajderabadu u Indiji pripada bračnom paru koji je, želeći što originalniji i udobniji životni prostor, angažovao studio Moriq. Jedinstven i nesvakidašnji enterijer dizajneri su stvorili oslanjajući se na tri karakteristike ovog prostora, koje su interpretirali i kroz različita stilska obeležja. Prvo, u pitanju je stambeni prostor tipa lofta, te su projektanti zadržali otvorenu strukturu, a temu lofta upotpunili su elementima i detaljima u vintidž i industrijskom stilu. Zatim, lokalni karakter unet je detaljima koji daju orijentalni pečat. Na kraju, sve je zaokruženo činjenicom da je u pitanju stambeni prostor namenjen modernom mladom bračnom paru, te je enterijer upotpunjen jednostavnim i neutralnim modernim komadima.
Sve funkcionalne celine u ovom stanu, izuzev ulaznog hodnika, kupatila i garderobera, nalaze se u zajedničkom prostoru. Kuhinja i spavaća soba su delimično razdvojene zidom, a umesto uvođenja fizičkih pregrada, projektanti su prostor na pojedine funkcionalne zone i ambijentalne celine podelili vizuelno – različitim podnim oblogama, plafonskim površinama i rasvetom.
Najveći deo stambenog prostora zauzima dnevni boravak. U njemu ugaona garnitura i komadni nameštaj obezbeđuju puno mesta za okupljanje velikog broja gostiju. Upečatljivo je to što se ugaona garnitura sastoji iz modula različitih boja, a nisko sedište i puno jastučića razbacanih po sofi asociraju na tipično orijentalno uređenje prostora za socijalizaciju. Orijentalni duh upotpunjen je pletenim ljuljaškama i tabureima, kao i velikim jastucima za sedenje na podu i živopisnim šarenim tepihom.
Industrijski šmek u ovu celinu unose elementi rasvete – reflektori postavljeni na crnim šinama kojima je ispresecana čitava površina plafona, kao i upečatljivim skulpturalnim usterom, koji se sastoji od niza crnih žičanih kubusa u kojima su smeštene sijalice. Takođe, tu su i vintidž ormarići, a posebno originalni detalji jesu robusna debla različitih veličina, koja imaju ulogu klub-stočića.
Urbani šmek čitavom ambjentu dao je crno-beli fototapet, koji prekriva čitav jedan zid koji se proteže i kroz spavaću zonu. Na njemu je prikazana panorama Njujorka, i odlično se uklopio sa detaljima u industrijksom i vintidž stilu.
Zona kuhinje sa trpezarijom je od hodnika i delimično od spavaće zone odvojena zidovima, dok je granica između nje i dnevnog boravka označena promenom u podnoj oblozi. Naime, dok je pod u dnevnoj sobi obložen parketom, za kuhinju i trpezariju dizajneri su odabrali živopisne majolika keramičke pločice, a istim su prekrili i čitav zid koji deli ovaj prostor od hodnika.
Kuhinja sa trpezarijom je kao zasebna celina naglašena i spuštenim plafonom crne boje, duž kog je raspoređena ugradna rasveta. On je ujedno i sakrio ventilacione kanale koji obezbeđuju svež vazduh u čitavom prostoru uprkos tome što vlasnici često uživaju u kulinarskim avanturama.
Originalan dizajn kuhinje i trpezarije proistekao je iz raspoloživog prostora u kom se one nalaze. Prateći izduženi pravougaonik namenjen ovim zonama, dizajneri su u najuvučeniji deo ovog kutka smestili izduženo kuhinjsko ostrvo, a na njega se u nastavku oslanja dugačak šank koji ima funkciju trpezarijskog stola za osmoro. Naročito efektan detalj jeste “skretanje” površine od radne ploče ostrva do trpezarijskog stola.
Spavaća zona smeštena je u najuvučenijem delu prostora. Ona je ujedno i najsvedenije uređena celina, ali nijedno od stilskih obeležja primenjenih u ostatku stana nije ni ovde izostalo: minimalističke police i fototapet daju moderan karakter, okvir kreveta unosi orijentalni šmek, dok vintidž detalji upotpunjuju temu lofta.
Dok je od kuhinje odvojena zidom, spavaću zonu od dnevnog boravka dele široka harmonika vrata, koja omogućavaju njeno potpuno odvajanje ili otvaranje prema dnevnoj zoni.
Kupatilo u isto vreme deluje veoma svedeno i moderno, ali i živopisno i orijentalno. Minimalistički elementi, walk-in tuš-kabina odvojena diskretnom staklenom pregradom, te jednostavne bele podne pločice daju ovoj prostoriji veoma moderan izgled. S druge strane, mozaici intenzivnih boja koji prekrivaju sve zidove, kao i žaluzine koje istovremeno obezbeđuju diskretno dnevno svetlo i štite privatnost, nesumnjivo su dali ovoj prostoriji primesu orijentalnog.
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.