UREĐENJE DOMA: MAGACIN TRANSFORMISAN U MODERAN STAN
Enterijer prostranog lofta u Rimu dizajnirao je arhitekta Angelo Luigi Tartaglia. Vlasnici ovog nekadašnjeg skladišta želeli su da u njemu stvore mladalački ambijent za životni prostor svoje ćerke.
Objekat u kom je smešten ovaj loft nalazi se u ulici Via Appia Pignateli, u delu Rima sa istorijskim značajem, koji ima visoku arheološku vrednost. Iz tog razloga, sve građevinske intervencije u ovoj četvrti strogo su ograničene i kontrolisane. Sam objekat datira iz perioda neposredno nakon Drugog svetskog rata. Prvobitno je imao industrijsku namenu, a od devedesetih godina prošlog veka u njemu su pomoćna skladišta.Želeći da ćerki obezbede udoban dom uz minimalne investicije, vlasnici ovih skladišta odlučili su da tri magacina pretvore u stambeni prostor. S tim ciljem, angažovali su arhitektu Angela Luigia Tartagliu, koji je dizajnirao moderan i mladalački ambijent.
Loft se proteže na tri nivoa, na kojima su raspoređene različite funkcionalne celine. U njega se stupa preko najnižeg nivoa, na kom je dnevni boravak. Ovu funkcionalnu zonu karakterišu neutralni tonovi upotpunjeni koloritnim detaljima.
Središnjim delom prostorije dominira crna kožna garnitura: dva taburea sa dugačkom sofom. Oko njih su razbacana četiri pufa razlicitih veličina i boja, lepo uklopljena sa dekorativnim jastucicima na sofi. Na zidu sa električnim kaminom formirana je interesantna kompozicija: kamin je u centru, a deo zida oko njega naglašen je tamnom drvenom oblogom.
Sa svake strane, po četiri bela konzolna ormariča kubične forme i minimalističkog dizajna raspoređena su u obliku krsta. Pored interesantnog nameštaja, značajan element dnevnog boravka jeste i osvetljenje. Linijska LED rasveta u pravilnim razmacima postavljena je na plafonu, kao i na zidu oko televizora. Time je u ovom kutku stvoren utisak da svetlucava linija razdvaja zid na dva dela.
Iz dnevnog boravka, stepenište sa čeličnom konstrukcijom vodi na sledeću etažu. Na njoj su kuhinja i trpezarija, galerijom otvorene prema dnevnom boravku. Centralni element ove funkcionalne celine svakako je trpezarijski sto. U pitanju je model jednostavnog dizajna, vrlo izdužen, sa tankim nogarima.
U najuvučenijem uglu trpezarije, sto za ručavanje zaokružen je svetlozelenom ugaonom garniturom. Do nje je perforirana pregrada u istoj boji, koja trpezariju razdvaja od kuhinje. Jedino ova dva elementa odstupaju od usklađenog kolorita funkcionalih celina.
Za kuhinju je karakterističan kontrast: zidni i podni elementi i ploča su crni, dok su frontovi beli sa visokim sjajem u završnoj obradi. Kuhinjsko ostrvo ima šank, az kojim su dve crvene barske stolice.
Na poslednjoj, trećoj etaži nalazi se privatna zona, koja obuhvata spavaću sobu i prostoriju opremljenu poput dnevnog boravka, ali sa mnogo intimnijom atmosferom. Ona je namenjena opuštanju vlasnice ili druženju sa užim krugom prijatelja, a uređena je u različitim tonovima ljubičaste, bordo i braon boje. U njenom centralnom delu smeštene su bordo sofa i ljubičasta fotelja. Na obodu, duž dva susedna zida, pruža se klupa. Uz jedan zid, na klupi su dva ormara, a između njih još jedan kutak za sedenje od bordo jastucica i naslona.
Spavaća soba je najmanja prostorija u stanu, sa minimum nameštaja, a kolorit čini kombinacija kraljevskoplave, crne i bele. U centralnom delu je bračni krevet, sa crnim uzglavljem od eko-kože i plavim prekrivačem. Naspram kreveta nalazi se crna komoda, a iznad njega je apstraktna slika koja razbija jednoličan kolorit.
Stan obuhvata kupatilo i toalet za goste, stilski i koloritno slično uređene prostorije: zidovi su im popločani sjajnim sivo-zelenkastim, a podovi mat bež plocicama. Pod tuš-kabine u kupatilu obložen je belim pločicama koje imitiraju daske brodskog poda. Ispod pravougaonog lavaboa, konzolni bež ormarić sa maslinastozelenom pločom zauzima celu širinu zida, a duž celog zida
iznad njega nalazi se veliko ogledalo bez okvira.
U toaletu za goste lavabo je isti kao u kupatilu, ali je ispod njega samo šipka za kačenje peškira, a iznad – kružno ogledalo bez okvira i metalna zidna lampa.
izvor: www.arhcilovers.com
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.