Tepisi u enterijeru: Kako odabrati model koji će transformisati vaš dom?
Tepisi u enterijeru i te kako mogu da oplemene prostor, ako znate kako da ih pravilno iskoristite u tu svrhu…
Na Zapadu su decenijama lepi starinski tepisi uglavnom smatrani prerogativom bogatih. Cena rukotvorina dostizao je i do šest cifara, a takav tepih postao je nezaobilazni atribut života u luksuznim penthausima i ogromnim seoskim kućama.
Tepisi u enterijeru
Pre nekoliko decenija, tržištem su dominirali persijski tepisi, zlatni standard za antičke ćilime. Danas su pristupačniji tepisi – marokanski, turski i tibetanski – postali popularniji. Proizvedeni su u sličnoj estetici kao kod Persijanaca, ali koštaju mnogo manje. Ovi tepisi se savršeno uklapaju u savremene prostore dok su klasični komadi.
Istovremeno, takvi tepisi ne gube svoju investicionu atraktivnost, jer su u stvari blizu umetničkih predmeta. Za osobu koja kupuje tradicionalni tepih važno je da zna njegovu istoriju i poreklo, a njegovo korišćenje doživljava kao dodatnu potvrdu njegove visoke vrednosti i autentičnosti.
Tepih – najveća slika u enterijera
Danas neki dekorateri započinju rad na prostoru izborom tepiha. U ovom slučaju preferiraju svetle akcentne modele i, na osnovu svoje palete, kreiraju šemu boja čitavog enterijera. Ili, ako je prostor već uređen, tepih se može uskladiti sa njim i tako kombinovati sve nijanse koje su prisutne u enterijeru.
„U mojoj praksi, kada se završi rad na objektu, a moj tim se priprema za profesionalno fotografisanje za portfolio, često donosimo tepih kao rekvizite“, kaže dizajnerka Ana Klark. „Zahvaljujući tome, kupci shvataju da je tepih zaista veoma važan u enterijeru. On ne samo da daje integritet prostoru, već i pomaže da se zonira: raspoređivanjem komada nameštaja formiramo određene grupe – a tepih postaje važan učesnik u ovoj kompoziciji. U trenutku kada kupac vidi svoj enterijer sa tepihom, dolazi do spoznaje da tepih zaista treba da bude. On razume da tepih nije hir ili danak modi. Zaista pomaže da se prostor učini potpunim, objedinjuje sve. I često, vlasnici nekretnina čak otkupljuju i tepih koji su doneli na snimanje.”
Koji su tepisi u trendu?
Ako želite da budete u toku sa najnovijim trendovima, potražite vodeće brendove kao što je Tapis Rouge, koji dovode vrhunske dizajnere da kreiraju haute couture tepihe. Uz njih, možete pronaći zanimljive opcije u srednjem cenovnom segmentu. Dakle, engleski, francuski i belgijski brendovi (na primer, Toulemonde Bochart, Scion, Christian Lacroik) imaju uzorke koji se savršeno uklapaju u moderan enterijer. Da, ovo više nije ručno rađen tepih, koji je po vrednosti blizak, ali prenosi sve moderne trendove i istovremeno ima pristupačniju cenu zbog mašinskog pletenja.
Sada su u modi apstraktni tepisi. Najjednostavnija opcija je poligon, ali postoje i tepisi složenih oblika, u kojima se krugovi, kvadrati i ovali dodaju u bizarne kompozicije.
Popularni su modeli sa “specijalnim efektima”, distorzijama ili čak 3D efektom. Ako govorimo o boji, onda pre svega treba obratiti pažnju na bogate, svetle i složene nijanse. I, naravno, u modi su tepisi u nijansi “klasične plave”.
Trendovi kojima se dizajneri rukovode pri izboru tepiha ne menjaju se tako često. Na primer, aktuelni trendovi su stupili na snagu pre nekoliko godina. Činjenica je da proizvodnja ovog komada traje dosta vremena: prvo ga morate izmisliti, zatim napraviti i tek onda isporučiti u prodavnice – ciklus traje najmanje godinu dana. Zbog toga se trendovi jednostavno ne mogu menjati svake sezone, što na kraju uveliko pojednostavljuje izbor modernog tepiha.
Sumirajući, napominjemo da tepih nije samo neki poznati predmet koji sam po sebi ne unosi ništa u prostor, već naprotiv, on je u stanju da pretvori jednostavno stilski enterijer u jedinstven kakav vidimo na stranicama časopisa.
Rođena 1989. godine u Novom Sadu, diplomirala je na Filozofskom fakultetu, odsek za medijske studije, sa posebnim fokusom na vizuelnu komunikaciju i dizajn enterijera. Od 2013. godine, stekla je značajno iskustvo u Color Press Grupi, gde je kao urednik vodila nekoliko prestižnih izdanja, usmeravajući se ka temama koje obuhvataju moderno uređenje doma, arhitekturu i dizajn. Svoje bogato iskustvo iz područja lifestyle i zabavnog sadržaja donosi u CasaDesign.rs, gde teži da primeni svoju strast prema estetici i dizajnu enterijera, transformišući svaki prostor u mesto inspiracije i kreativnosti za čitaoce.