Retro revolucija: Šareni stan iz 1960-ih godina u srcu Londona
Neobičan enterijer ovog londonskog stana odražava ljubav vlasnice prema bojama i oblicima iz 1960-ih godina. Dizajnerka Natali Tredžet (Natalie Tredgett) kreirala je za vlasnicu topao i svetao prostor sa vratima na tufne i eksplozijama narandžaste, žute i zelene boje.
Šareni stan iz 60-ih: Unutrašnjost koja priča priču
Dizajnerka Natali Tredžet je kreirala za vlasnicu topao i svetao prostor sa vratima na tufne i eksplozijama narandžaste, žute i zelene boje.
Baka i deka modne dizajnerke i spisateljice Tare Neš (Tara Nash) su 1960-ih godina kupili modernističku kuću pored Solenta, koja je od tada bila mesto za odmor cele porodice. Upravo tu je Tara zavolela stil te epohe: otvorena kuhinja, svetle boje i pop-art pločice bile su potpuno različite od ozbiljnog i tradicionalnog ambijenta kuće u kojoj je živela sa roditeljima. Zato je odlučila da kupi ovaj stan na zapadu Londona.
„Originalne kuće iz 1960-ih godina su velika retkost. Sve je bilo zastarelo, oronulo, ali se u tom iskrenom retro stilu odmah videla velika perspektiva“, priseća se vlasnica. Bele zidove, braon tepih i samostojeći šporet – sve je izgledalo kao da nije promenjeno od kada je kvart izgrađen.
Na plafon su nanete šarene pruge koje podsećaju na sunčeve zrake, The Finished Effect. Ovaj ornament dizajnerki je inspirisao print na marami od Emilio Pucci. „Pogledala sam kako je obrazac zaključan u kvadrat marame i reprodukovala ga“, kaže Natali. Luster iz 1960-ih godina, Anemone Interiors. Stolica Ekstrem, dizajn Terje Ekstrem. Police, dizajn Ludvik Volak.
Da bi oživela atmosferu 1960-ih godina, vlasnica se obratila dizajnerki Natali Tredžet (Natalie Tredgett). Kao i Tara, Natali se interesuje za to kako domovi mogu postati odraz naše ličnosti i karaktera. „Klijentkinja je želela da se izrazi u enterijeru doma, pa smo počele da eksperimentišemo sa eksplozijama boja. Polazna tačka bila je letnja kuća bakinog i dekinog Tare – bez nje bi mnogo toga bilo drugačije“, priseća se dizajnerka.
Povratak u 60-te: Kako je jedan londonski šareni stan oživeo eru dizajna
Projekat nije prošao bez problema – pre svega, tu su bili niski plafoni, karakteristični za višespratne zgrade iz 1960-ih godina. Natali nije koristila uobičajene trikove za proširenje prostora – svetle nijanse ili ogledalne umetke. Umesto toga, ona je obojila kuhinju-dnevnu sobu u jednu bogatu žuto-narandžastu nijansu.
Po celom stanu, Natali je koristila kontrastne teksture: sjajne površine nameštaja, taktilne zidne obloge, topao plutasti pod. Tara je za kuhinju izabrala minimalističke fronte bez ručki, koje podsećaju na jednostavnost kuhinje u kući njenih bake i deke. Mesta za trpezarijski sto nije bilo dovoljno. Njega je zamenio kuhinjski ostrvo sa barskom stolicom ispod koje su skriveni svetli taburei.
Tara radi od kuće, pa su prilikom preuređenja uzeli u obzir njen način života. Na drugom spratu se nalaze ne samo spavaća soba, već i mirna radna soba sa skrivenim krevetom, koja po potrebi postaje gostinska soba. Za dnevnu sobu Tara je izabrala lake sofe koje se lako pomeraju u stranu, oslobađajući prostor za jogu, ili grupišu zajedno, stvarajući “ostrvo” za druženje, kao u enterijerima iz 1960-ih godina.
Sasvim slučajno, Tari i Natali je pala na pamet ideja da ukrase dosadna protivpožarna vrata oslikavanjem tufnama – rezultat je bio originalan i nesmešan. Za kupatilo su izabrale šare u prugama: redovi zelene i bele pločice odražavaju se u ogledalnom ekranu kade i velikom ogledalu na zidu, stvarajući zabavnu optičku iluziju.
Nakon nekoliko godina rada kao asistent urednika časopisa Brava Casa, tokom kojih je razvila veštine u pisanju, istraživanju i kreiranju sadržaja, postaje glavni urednik portala koji se bavi dizajnom i uređenjem enterijera. Kroz svoj rad na portalu kontinuirano predstavlja nove trendove i ideje koje dom čine funkcionalnim i estetski interesantnim. Uživa u istraživanju novih umetničkih i arhitektonskih praksi, a podjednako je privlače eklektični i minimalistički uređeni domovi. Na ovom portalu želi da dočara publici lepotu samostalnog uređenja doma, ali i da predstavi važnost koju dizajneri imaju u tom procesu.