Restoran u kojem je budućnost već počela
Poznati egipatski dizajner, Karim Rašid, nedavno je prezentovao svoj novi projekat: restoran brze hrane u prestonici Južne Koreje
Restoran Food Capital nalazi se u najužem jezgru grada gde cirkuliše veliki broj ljudi. Zbog visoke cene kvadrata u ovom delu Seula, bilo je potrebno 900 raspoloživih kvadratnih metara iskoristiti na najbolji mogući način. Iako na prvu pomisao amorfni oblici ne deluju najpraktičnije za ovu svrhu, Karim ih je učinio najprihvatljivijim rešenjem.
Upotrebom živopisnih boja, interesantne rasvete, zanimljivih otvora u zidovima i šarama na podu uređen je prostor koji pleni i otvara apetit. Capital je zamišljen kao prostorni, vizuelni orijentir koji služi kao mesto okupljanja. I upravo je to i postao: prepoznatljiva lokacija u prostoru gde se ljudi okupljaju, susreću, socijalizuju i obeduju. ”Ostrva” su dizajnirana centrifugalno i na taj način podstiču interakciju, komunikaciju i socijalizaciju između ljudi. Stvaraju dinamično okruženje koje izaziva osećaj da ste u žiži dešavanja.
Snažan vizuelni efekat predstavljaju nepravilno oblikovani otvori barova za posluživanje hrane. Kasa za plaćanje je minimalistički dizajnirana i stavlja akcenat na proizvode koje se nude, a ne na plaćanje koje se tu obavlja. Ne samo da su pozicionirane tako da omogućuju neometanu cirkulaciju mušterija, već predstavljaju i prepoznatljiv orijentir u prostoru koji čini kupovinu prijatnim iskustvom.
Čuveni dizajner Đanfranko Zakai jednom je rekao: ”Dizajn se ranije primarno fokusirao na vizuelnost i funkcionalnost, ali danas je drugačije”. Digitalno doba čini nas hipersenzitivnim i imamo mnogo veću povezanost sa sopstvenim čulima. Dizajn će uvek naći načina da se izrazi i obeleži vreme u kojem živimo. Ovaj projekat je refleksija trenutka u kom se nalazimo i govori o novom pokretu koji će oblikovati čovečanstvo. Preferiram amorfne, mekane i umirujuće forme, koristim se novom tehnologijom koju nazivam tehnorganskim objektima. Nemojte smetnuti sa uma da ponekad isuviše ozbiljno gledamo na dizajn. Razvijanje dizajna je ozbiljan posao, ali mušterija bi trebalo da oseti razigranost i maštu
kako bi se izdigao iznad sivila realnosti i osetio se srećnim. Humor je u principu najvažniji deo našeg postojanja. U sve što radim ja ugradim humor – on olakšava da podnesemo tu suviše ozbiljnu stvar koju nazivamo život.
Istinski duh ”tehnorganic” sveta se može shvatiti kao simbioza organskog i tehnologije. Pojam orgonomic podrazumeva spoj trgovine, organskog i ergonomije. Tako se oblikuje industrijski svet koji je senzualan, prelep, poetičan, grandiozan i human. To je ono što me inspiriše. Capitall otelotvljuje ove principe. Šare na podu su u dva tona sa suptilnim varijacijama, a stolovi i sedišta naglašavaju živost boja u prostoru.
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.