Potkrovlje koje inspiriše
Akademski slikar Uglješa Keković i njegova supruga Budisava, kostimograf, ugostili su nas u svom stanu na Novom Beogradu.
Stan površine 100 m2 zauzima potkrovlje zgrade, a Kekovići su ga kupili u “sivoj fazi” prilagođavajući prostor svojim potrebama i željama. Položaj pregradnih zidova i stepeništa projektovao je vlasnik kojem je visina potkrovlja omogućila da podigne galeriju, gde je smestio svoj slikarski atelje.
U prizemlju su dnevni boravak, trpezarija, kuhinja, te “noćna zona” sa tri spavaće sobe i dva kupatila odvojena degažmanom. Zanimljiva je igra svetlosti na belim kosinama zidova, punim “lomova”, kao i na konstruktivnim elementima – gredama i stubovima. Dnevni boravak okrenut je ka jugu, pa se tokom dana u ovom prostoru smenjuje na desetine valera bele i sive boje.
Na svim zidovima postavljene su Uglješine slike, akriliti velikih formata iz različitih perioda njegovog rada. Jarke boje slika razbijaju belinu prostora, zidova i svetlog nenametljivog nameštaja.
Najveći deo dnevne sobe zauzima ugaona garnitura presvučena belim platnom, uz koju su se odlično uklopili sto jednostavnog pravougaonog oblika i luster od impregniranog papira (Ikea).
Od gipsanih ploča prefarbanih u belo napravljeni su vertikalni pregradni zidovi u koje su ugrađene staklene natkasne. Ispred jedne od njih smeštena je Simpova “puf” fotelja. Dnevni boravak i trpezariju razdvajaju stubovi pored kojih je postavljena natkasna jednostavnog oblika u kojoj naši domaćini čuvaju poklone sa svoje svadbe.
Atelje je smešten na galeriji. Prostor kosine zauzimaju natkasna i meke fotelje. Pored štafelaja i slikarskog pribora postavljena je bela polica za knjige.
Neobloženo stepenište je zanimljivog oblika – poslednji stepenik nije spojen sa tavanicom galerije. Uz frontalni zid stepeništa postavljena je stilska fotelja, porodično nasledstvo iznad koje je zakačen antikvarni zidni sat.
Ova dva stilska elementa postavljena su jedan uz drugi zbog uklapanja ornamentike koja je u ovom minimalistički uređenom prostoru zastupljena tek u tragovima. Zidna lampa izrađena je od gipsanih ploča obojenih u belo. Iznad stepeništa vidi se zanimljiva “igra” geometrijskih oblika konstrukcije na kosini potkrovlja.
Vlasnici ne vole “teške” draperije, tako da prozore spavaće sobe prekrivaju zavese od transparentnih i mekih materijala. Krevet je izrađen po narudžbini, a u sobi su još i Simpova natkasna i stolica Markiza, takođe porodično nasledstvo.
Tu je i luster, istog oblika, ali nešto manji od onih koji se nalaze u dnevnom boravku i trpezariji. Iz spavaće sobe ulazi se u garderober koji je odvojen kao zasebna prostorija.
Kupatilo ima pregradni zid sa otvorom. Tako su efektno spojena dva dela ovog prostora a pri tom je WC šolja zaklonjena od direktnog pogleda s ulaza. Drugo, manje, kupatilo opremljeno je hidromasažnom tuš-kabinom.
Tekst: Brava Casa
Foto: Marko Cvetković/Studio Indigo
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.