Mešavina stilova i zlatni detalji
Boje ebanovine u odsjaju stakla, kombinacije zlata i egzotičnih motiva, igra ”toplog i hladnog”, ”ženska” elegancija i ”muška” odlučnost – evo kako da u stanu besprekornog izgleda uklopite klasičan i moderan stil.
Ovde vidimo trpezariju kojom dominira ovalni sto (230x130x75 cm) od stakla i hromiranog metala, oko kojeg su postavljene dve crne stolice od ojačanih vlakana stakla i dve bele stolice iz 1969. godine. U pozadini je četvorodelni zlatnožuti paravan, ukrašen listićima i cvetovima kamelije. Umesto parketa upotrebljen je brodski pod, a tepih boje šafrana, ispod stola, lepo se slaže sa zlatnim paravanima.
Dnevna soba odvojena je od spavaće kliznim, zamagljenim staklenim vratima, dok su trpezarija i kuhinja odvojene transparentnim staklenim, kliznim vratima na pruge, što stvara utisak samo delimične odvojenosti dva prostora.
Između trpezarijskog i dnevnog dela, nalaze se crni i beli lakirani ormari na kojima su interesantne lampe koje podsećaju na kamen od stakla, pa se tako i zovu – Stone of Glass.
Na slici je beli lakirani aluminijumski nosač sa policama od stakla (160x44x126 cm). Na gornjoj polici stoje srebrni svećnjaci i vaza od čelika, koji su u kontrastu sa keramičkom posudom smeštenom između njih.
U dnevnom boravku jasno se uočava dinamičan odnos crnih i belih zidova, koji ublažava tepih boje šafrana. U prvom planu je poluležeća stolica Pietra Arosia, pored koje se nalaze crni puf tabure i stočić prečnika 100 cm i visine 30 cm, od hromiranog metala i stakla. Pored ulaznih vrata okačene su dve četvrtaste lampe od stakla, koje svojim izgledom ”najavljuju” stil uređenja čitavog prostora.
Na slici se vidi kauč presvučen kožom, iznad kojeg se na zidu nalaze tri crno-crvene slike u zlatnim ramovima. Dva stočića u obliku cilindra sa površinom od zamagljenog stakla, smeštena su na ručno rađeni tepih. Neobičan ukrasni predmet u ovom prostoru je prelakirana keramička noga.
Na zid, između dva prozora, postavljeno je ogledalo u kojem se ogleda trpezarijski prostor. Ispred ogledala je četvrtasti sto, sa nogarama od čelika i gornjom površinom od ebanovine.
Interesantan spoj čine moderan luster sa pet visećih elemenata od čelika i stakla i egzotična crna prelakirana kineska stolica iz XIX veka sa skulpturom Bude u pozadini. Crna lampa sa abažurom u obliku polulopte i dva puf taburea od veštačkog platna i konjske dlake čine skladnu celinu.
Deo za ručavanje u kojem kontrast crno-belo umiruje prirodna boja drveta. Kuhinja je od dela za ručavanje odvojena crnim zidićem uz koji stoje beli sto i stolice od drveta.
Polica je od čelične hromirane konstrukcije, dok su pojedine pregrade prekrivene kapcima od brestovine.
Stroge, ravne linije kuhinje ublažava beli poluloptasti luster iznad stola. Iza niskog crnog zida je kuhinjski deo, minimalistički i moderno uređen. Pod u kuhinji obrađen je belom keramikom, dok su kuhinjski elementi od čelika i metala. Kuhinjski deo opremljen je sudoperom Washing Unit, koju je dizajnirao David Lewis. Iz iste serije su i frižider i šporet, iznad kojeg je cevasti aspirator Futura (120×39 cm).
Na slici se vidi deo spavaće sobe i u prvom planu je fotelja Moon, čija je prelakirana struktura presvučena kožom. U interesantnom velikom ogledalu na zidu ogleda se kamin u stilu Luja XVI na kojem su žute kineske vaze. Umesto parketa, u spavaću sobu postavljen je brodski pod.
Crno-beli bračni krevet je sa lakiranom osnovom. Dušek je prekriven lanenim čaršavom i ekološkom crnom jambolijom. Iza kreveta je ugrađen plakar sa šest kapaka, čiji su frontovi crno-beli reflektujući. Pored kreveta se nalaze male, crne, prelakirane komode Gioia sa metalnim ručkama i nogaricama. Pored prozora je bela lampa Pascal. Na jednoj komodici nalazi se crna lampa Flash, proizvedena u ograničenim količinama. Drveni venecijeneri su iz Ikee.
U kupatilo se ulazi iz spavaće sobe. Prostorijom dominira elegantna grafitna boja poluporcelanskih pločica. Pod je obrađen pločama 30×60 cm, a zid Mosaico pločicama. Dva bela klasična lavaboa sa slavinama nalaze se ispod ogledala, istog dizajna kao i ono u spavaćoj sobi. Iznad njih se nalaze po dve staklene svetiljke. U ovom kupatilu najupečatljivija je hidromasažna tuš-
-kabina, koja zaklanja WC šolju i bide od direktnog pogleda. Kabina je obložena hrastovim drvetom i ima kristalna vrata.
Na slici se još vide i hromirani držač peškira i bela lakirana stolica koju je dizajnirao Fhilippe Starck.
Pripremila: Eleonora Crisci
Foto: Enrico Conti
Tekst: Barbara Gerosa
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.