LUKSUZNA KUĆA U KOJOJ BOGATI VLASNICI OKUPLJAJU PORODICU I PRIJATELJE
Luksuzni objekat površine 392 m2 delo je firme Park + Associates iz Singapura. Arhitekte iz ove kompanije pri izradi projekta rukovodile su se idejom o kući kao mestu koje okuplja i spaja ljude, češće porodicu, ali i prijatelje. Ovo tradicionalno shvatanje interpretirali su na veoma moderan način.
Mnoge projektantske odluke u velikoj meri bile su uslovljene specifičnom lokacijom. Naime, kuća se nalazi na maloj i izuzetno uskoj, izduženoj parceli, zauzimajući najveći deo njene površine. Ova građevina prati oblik placa, ali samo malim delom dodiruje njegovu granicu. Uski prorezi između fasade i zidova koji okružuju kuću iskorišćeni su za stvaranje zelenih oaza i malog prostora za boravak na otvorenom.
Dvostruka opna ima veoma važnu ulogu u funkcionalnom i oblikovnom smislu. Njen unutrašnji sloj čine staklene površine koje obezbeđuju otvorenost enterijera. Spoljašnji sloj ove opne čine paneli sa gustom belom metalnom mrežom, koja u unutrašnjost propušta filtriranu dnevnu svetlost i omogućava pogled ka spolja, dok sa spoljašnje strane predstavlja vizuelnu barijeru. U oblikovnom smislu, ovakva opna u enterijeru je stvorila utisak neograničenog prostora, dok je istovremeno definisala vizuelni karakter građevine kao belog kubičnog volumena.
Kuća je postavljena tik uz granicu parcele prema ulici. Ipak, ispred je ostalo i malo prostora za moderno oblikovan vrt, izveden u kombinaciji kamena, drveta, betona i zelenila. Prizemlje kuće i vrt izdignuti su u odnosu na nivo ulice. Zato do ulaza vode dva kraka stepenica, prekinuta platoima, a celu ovu stepenastu stazu natkriva bela čelična struktura. Ovakvim naglašavanjem ulaza sam čin stupanja u kuću dobio je svečani karakter, te ona simbolički stoji na pijedestalu, kao hram porodične zajednice.
U kuću se stupa direktno u raskošan dnevni boravak, koji ima dvostruku visinu, a sa sve četiri strane okružen je staklenim površinama. Iza jedne od njih nalazi se zid susednog objekta, na kom je izvedena vertikalna bašta. Ovaj element praktično se stopio sa enterijerom, ali uzak prorez između dva objekta obezbedio je dodatnu količinu svetla. Dnevni boravak uređen je krajnje svedeno, u kombinaciji crne i bele, pa vertikalna bašta predstavlja fokalnu tačku ove celine.
Zbog svoje skulpturalnosti, u kompoziciji sa vodenom površinom ispod njih, stepenice su jedan od najvažnijih elemenata enterijera, ne samo u funkcionalnom već i u oblikovnom smislu.
Kuhinja i trpezarija nalaze se u najuvučenijem delu prizemlja u odnosu na ulaz. Ova celina je mnogo manje otvorena prema spolja, a njenoj ušuškanosti doprinosi tamna drvena obloga na zidovima i plafonu.
U samom središtu kuće, između dve potceline dnevne zone, nalazi se centralni detalj prizemlja – upečatljiva kompozicija koju čine vodena fontana i skulpturalne spiralne stepenice koje se nadvijaju nad njom. Zajedno sa zelenim zidom, vodena površina unosi elemente prirode u unutrašnji prostor, dok stepenice obezbeđuju fizičku i vizuelnu vezu između prizemlja i spratova.
Dvostruki omotač kuće omogućio je da čak i prostorije poput kupatila budu bogato osvetljene i otvorene prema spolja a da pritom privatnost u njima nije narušena. Prirodni elementi nisu ni ovde izostali, te minimalističko belo kupatilo krasi zelenilo posađeno u žardinijeru ugrađenu u pod.
foto: Edward Hendricks
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.