KIT – MODERAN PROSTOR ZA MLADALAČKI BREND
Sedište kineskog modnog brenda Mark Fairwhale nedavno je useljeno u novi prostor, čiji dizajn potpisuje studio Young H Design. Kompanija većinom zapošljava mlade ljude, a mladi su ujedno i njena ciljna grupa, tako da je u skladu sa tim osmišljen i poslovni prostor. Motiv koji se provlači kroz enterijer jeste simbol brenda – kit.
Kineski modni brend Mark Fairwhale namenjen je mladoj urbanoj populaciji, koja čini i najveći deo zaposlenih ove kompanije. U skladu sa tim, zadatak studija Young H Design, koji je angažovan da osmisli poslovni prostor za sedište Mark Fairwhale u Šangaju, bio je da kroz dizajn enterijera iskaže mladalački karakter brenda.
Dizajneri su na zahteve klijenta odgovorili modernim open-space prostorom s primesama industrijskog stila, koncipiranog u vidu brojnih neformalnih radnih zona ispresecanih odvojenim kancelarijama i salama za sastanke, kao i prostorima za druženje zaposlenih.
Prostorije kompanije Mark Fairwhale protežu se na petom i šestom nivou velike poslovne zgrade, a osnovna funkcionalna podela prostora izvršena je upravo na ova dva nivoa. Prvi ima ulogu “javnog” dela, u kojem se dočekuju gosti, organizuju sastanci i slično, a tu je i kafeterija namenjena druženju zaposlenih.
Drugi nivo pretežno čine radni prostori – uglavnom sačinjeni iz nekoliko jasno definisanih open-space zona. Iako čitav prostor deluje vrlo vedro i atraktivno, najreprezentativnija potcelina nesumnjivo je ulazni prostor. To je i očekivano, s obzirom na to da će svako ko posećuje firmu upravo ovde steći prvi utisak o njoj.
Osim što ima funkciju prijemnog dela, u ovom prostoru se organizuju čak i male izložbe. Dva detalja u ulaznoj zoni dvostruke visine naročito se ističu: efektna rasveta koja se spušta s betonskog plafona, i zid prekriven panelom s motivom kita, simbolom brenda Mark Fairwhale. Asocijacija na talase okeana u ovoj celini upotpunjena je nameštajem zaobljenih linija, kao i podelom teraco poda na crni i beli deo, s granicom između njih u vidu talasaste linije.
Open-space organizacija nije samo odraz trenda koji poslednjih godina vlada u uređenju poslovnih prostora, već su dizajneri želeli i da kroz ovaj projekat iskažu dinamičan karakter Šangaja. Zahvaljujući odsustvu barijera, kompanija, baš kao i grad, postaje mesto dinamičnih interakcija ljudi koji nisu permanentno vezani za ovaj prostor.
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.