FANTASTIČNA PORODIČNA KUĆA NA JAPANSKI NAČIN
Ova neobična kuća u Japanu, u oblasti Ibaraki, nalazi se u novom stambenom naselju koje još uvek nije u potpunosti formirano. Ono je osmišljeno tako da se porodične kuće u njemu nalaze u okruženju koje podseća na šumu, a u tu ideju uklapa se i ova parcela.
Površina parcele mnogo je veća od onoga što je na njoj trebalo izgraditi – kuću za četvoročlanu porodicu sa garažom za dva automobila. Zato su arhitekte iz firme Naoi Architecture & Design Studio, koje su vlasnici angažovali za projekat, odlučile da prednost velikog raspoloživog prostora iskoriste na najbolji mogući način – stapanjem enterijera i eksterijera u jedinstvenu celinu.
Parcela ima izlaz na dve ulice, sa severne i sa južne strane. Sam objekat u odnosu na obe ove granice prilično je uvučen, pa su projektanti odlučili da ne postavljaju ograde. Pejzažno rešenje spoljašnjeg prostora osmišljeno je kao javni park, mada je on dostupan samo za vlasnike.
Kako je veličina parcele dozvoljavala širenje objekta po horizontali, arhitekte su sve potrebne celine organizovale na jednoj, prizemnoj etaži. Time objekat ne odskače od prirodnog okruženja u kom se nalazi, već se harmonično uklapa u njega.
Sama forma građevine nastala je po uzoru na tradicionalnu japansku arhitekturu: relativno nisku kuću s drvenom konstrukcijom pokriva četvorovodni krov. Ovaj element je najupečatljiviji detalj njene spoljašnjosti, koji joj ujedno daje vrlo moderan izgled.
Na južnoj strani jedna voda krova je uklonjena, što je otvorilo prostor za veliku terasu. Ka njoj se otvara velika zastakljena površina trapezastog oblika (prateći oblik konstrukcije krova).
Tradicionalna japanska kuća takođe je bila uzor za funkcionalnu organizaciju prostora. Ona podrazumeva dnevnu zonu pozicioniranu u središtu objekta, sa dvostrukom visinom i vezom sa eksterijerom, dok su ostale celine raspoređene oko nje.
S jedne strane nalaze se kuhinja s trpezarijom i toalet, a s druge roditeljska spavaća soba i kupatilo. Ravne jednokrake stepenice iz dnevnog boravka vode na plitku galeriju, sa koje se izlazi na terasu. Na njenim bočnim delovima, ispod kosine, organizovani su prostori za decu.
Glavni izvor dnevnog svetla jeste zastakljena površina na galeriji, koja istovremeno obezbeđuje obilje svetla i čuva privatnost. Dodatno osvetljenje u prizemlju pružaju manji prozori i nešto veći ali dobro zaklonjeni zastakljeni otvori.
Otvorena osnova i velika površina krova učinile su da drveni krovni nosači predstavljaju glavni motiv enterijera. Oni su odlično uklopljeni sa belim zidovima i neutralnim sivim komadima nameštaja svedenog dizajna, pa je krajnji rezultat tipičan japanski minimalistički ambijent.
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.