Inspiracija sedamdesetim
Enterijere iz sedamdesetih godina prošlog veka odlikuju eksplozivne boje i kombinovanje različitih stilova.
U ovom životnom prostoru sve je podređeno spoznaji apsolutne slobode. Da bi se istakao veliki povratak “moćne fantazije” koja ne poštuje nikakva pravila, a koja je obeležila sedamdesete godine prošlog veka, zastupljene su čiste i jednostavne linije. Jedna vrsta neoeklekticizma (slojevitost i preklapanje elemenata, objekata i slika) propisana je isključivo iz osećanja prijatnosti.
Tradicionalni nameštaj, poput kožnog dvoseda sa nitnama ili mermernog kamina Luj XVI, susreće se i prepliće sa etno detaljima: svetiljkom od mesinga, jastučićima sa kineskim vezom i etno tekstilom.
Kombinacija boja veoma je eksplozivna i uglavnom u najšokantnijim varijantama. Sve je poput magičnog kaleidoskopa i deluje kao da je spremno za promene i eksperimente. Reč je o originalnom stilu koji je i danas primenljiv kada je reč o modernim prostorima.
U dnevnoj sobi vidimo stilski kamin (Il Caminetto), radni sto izrađen od aluminijuma (Flat, Rimadesio, 180x90x73 cm) sa metalnim fiokama (Helmer, Ikea), stolicu na okretanje (FU 09, MDF), i tabure presvučen svilom (Bagnaresi Casa).
Kad je reč o manjim predmetima, tu su sferična skulptura D. Papulija (Mesa), lampa iz 1962. god. (Taccia, Castiglioni za Flos) i slike – crvena A. Viole, bela od Bonalumija (L’Affiche). Sa leve strane predstavljen je deo police od jasena (Bernini).
Podne lampe, koje zahvaljujući zglobu mogu da se podešavaju na različite visine (Celeste Dell’Anna Design), savršeno su se uklopile sa dvosedom sa nitnama Senjor, u braon koži (206x94x69 cm, Valdichienti).
Na njemu su jastuci u narandžastoj i ciklama boji od vezene svile sa cvetnim motivima (Bagnaresi Casa), dok je na podu vatrenocrveni veliki tepih Hexagon Paole Lenti, od čistog lana sa geometrijskim motivima i ručno rađenim završnicama (300×300 cm). Na zidu visi slika Francesca Graziosija (L’Affiche).
U dnevnoj sobi površina jednog zida obojena u šokantno roza boju postaje pozadina sa ukrštenim stilovima koji se harmonično uklapaju jedan u drugi. Policu izrađenu od svetlog jasena, nalik skulpturi, dizajnirao je Franco Poli, a proizvedena je za Bernini (99x30x207 cm).
Ovde još vidimo kamin u stilu Luja XVI (Caminetto), mesinganu svetiljku inspirisanu Marokom (Celeste Dell’Anna Design), klupu od polikarbonata u narandžastoj boji (Pop – Ovvio, 169x39x44 cm). Sto Colors (MDF Italia, 120x120x72 cm) ima kristalno lakiranu površinu, puf (tabure) Stone (Paola Lenti, 40x40x40 cm) presvučen je materijalom koji se obično koristi za baštenski nameštaj jer je otporan na vlagu). Bele stolice sa naslonom pripadaju liniji ‘900 (Morelato).
Ispred staklenog pregradnog zida, koji deli trpezariju od kuhinje, postavljena je komoda Leon (Horm, 192x49x98 cm). Na njoj su posuda za voće Fruitscape koju je dizajnirao Stefan Giovannoni za Alessi, metalna skulptura, delo Sergia Vannija, slika Chiare Belloni i ploča od drveta Spider (L’Affiche). I na kraju, skupocena kineska vaza (Celeste Dell’Anna Design).
Polica za knjige i još neke sitnice Cartesia načinjena je od aluminijuma i zauzima veći deo zida dnevne sobe (180x38x207 cm). Dizajnirao ju je Giuseppe Bavusa za Rimadesio. Ispred kožnog dvoseda Senjor od Valdichientija, nalazi se stočić iz linije Trenta sa okruglom površinom i tankim nogama nalik trakama (Morelato, prečnik 70 cm, visina 45 cm).
Na stolu je porcelanska šolja Covo. Na četvrtastom stolu Colors (MDF-a) nalazi se posuda od sirove keramike sa lakiranom unutrašnošću (Sebattini). Pufovi u boji Stone Paole Lenti, stolice ‘900 i drvena pregrada sastavljena od letvica (Morelato).
Radni deo u kuhinji zapravo je “ostrvo” u čijem su sklopu šporet i sudopera. Osnova i frontovi su od čelika (Mixer New, Arrital, 270x90x91 cm). Ovde je posebno interesantno to što su sudopere razdvojene plinskim ugradnim šporetom i što svaka ima zasebnu česmu.
Pored mermernog kamina (Il Camninetto) i lampe Parentesi, dizajn Castiglioni za Flos, vidimo dva uspravna elementa Arrital Cucine sa površinom od belog laminata i sa aluminijumskim ručkama (120x60x215 cm).
Bela tehnika iz linije pedesetih godina od Kitchen Aid za Alessi, tanjiri Covo, posude za odlaganje koštunjavog voća (Alessi). Šank-stolice Babitz (35x35x75 cm, Ovvio) izrađene su od tikovine i nešto su niže od “radnog ostrva”.
Kuhinja predstavljena iz drugog ugla tako da se vidi deo dnevnog boravka, odnosno zid na kojem je postavljna “monotipija” od Scarbottola (D’Affiche).
Sa strane: da bi sve bilo nadohvat ruke tu je savršena biblioteka Sixty sjajno bele boje prevučena lakom (Rimadesio, 160x44x166 cm, Rimadesio).
U spavaćoj sobi bračni krevet (Diamond, Motteni&C) prekriven je prekrivačem cvetnog dezena, a tu su i prekrivač sa geometrijskim dezenom (Etro Home Collection), antički i dragoceni tkani tekstili (Altai), takođe tkani prekrivač sa jednobojnom bordurom (Etro Home Collection) i dva svilena jastučića sa vezenim motivom kamelija i zmajeva (Bagnaresi Casa).
Na komodi od prirodne hrastovine (model 3030 Molteni&C, 60x56x34 cm) stoji lampa Romeo Soft koju je dizajnirao Philipp Starck za Flos.
Optički detalji za sobu sa dve slike-skulpture Rabatt (Ikea) (55×55 cm), tepih Jumble Altdecor Paole Lenti (240×240 cm). Vatrenocrveno i hrastovina za krevet Diamond, koji je dizajnirala Patricia Urquiola (180x222x79 cm) bez madraca i daščane podrške (Molteni&C).
Tu su i narandžasta posteljina i prekrivač (Etro Home Collection), te prirodna lanena prostirka Jab sa ciklama rombovima. U prvom planu je fotelja Astoria Pierantonia Bonacine od bukovine i kaučuka.
U kupatilu nalik na oazu za odmor nalaze se dva velika lavaboa Flow od Simasa, koje je dizajnirao Terri Pecore. Kao ukras, tu su dodaci za sitne predmete (dostupni u dve dimenzije – 115 cm i 88 cm).
Opštem utisku doprinose rafinirane linije hromiranih česmi Aguablu za Zucchetti, kao i ogledala, različitih dimenzija, naizmenično postavljena, sa ramovima od kože (Meridiani), čelika (Simas) i sa podešavajućim mehanizmima (Ikea). Podna lampa ima strukturu od aluminijuma Ara (Nemo).
Na prozoru su venecijaneri od drveta (Ikea), a ispred su dve police: Molgen (Ikea, 37x37x140 cm) i Ungaro, za odlaganje preškira. Na lavaboima su sunđeri i rukavice za kupanje (Martini), na policama kutije od metala (Alessi).
Na zid je okačen par zidnih ormarića za lekove (Priv, Ovvio, 32x32x16 cm). Iza duple tuš kabine (model Tandem od Titana, 140x82x210 cm) su bide i WC šolja iz serije Flow za Simas.
Pod, koji je boje slonovače i zidovi, koji izgledaju kao da su od mermera, presvučeni su oblogama iz kolekcije Pietre Ducali, Avoriata od Edimaxa (15×15 cm, 30×45 cm).
Priredila: Eleonora Crisci
Foto: Tiziano Sartorio
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.