IKEA predstavila kolekciju inspirsanu negom – VÅRDANDE

by | August 2, 2022

Nova VÅRDANDE kolekcija inspirisana je brigom za sebe. Kolekcija je osmišljena u partnerstvu sa pet azijskih socijalnih predzeća koja omogućavaju bolji svakodnevni život osetljivih grupa kroz dugoročne prilike za njihovo zapošljavanje i unapređenje kvaliteta života. Reč VÅRDANDE na švedskom znači “negujući”. U skladu sa svojim značenjem, kolekciju čine proizvodi od tekstila kao što su kimono, prostirke za jogu i ćebad, kao i meka korpa za odlaganje, činije i saksije za biljke. Kolekciju su osmislili IKEA dizajnerke Akankša Deo i Sara Fager, a veliki deo kolekcije izrađen je ručno, ili u skladu sa principima održivog poslovanja socijalnih kompanija sa kojima IKEA sarađuje.

Većina materijala je lokalnog porekla, kao što su vlakna lista banane, glina i juta koji potiču sa mesta u kojima posluju socijalne kompanije, naši partneri. Pamučni proizvodi su izrađeni od pamuka iz održivijih izvora*. To znači da se pamuk koji mi koristimo u poređenju sa tradicionalnim uzgajanjem, gaji uz korišćenje manje vode, hemijskog đubriva i pesticida, dok se istovremeno povećava marža farmera. Materijali potiču iz Bangladeša, Vijetnama, Tajlanda i Indije gde se nalalaze naši socijalni partneri.

Članak se nastavlja posle reklama

Kolekcijom VÅRDANDE kompanija IKEA želi da stvori mogućnosti za zapošljavanje i razvoj privrede za one kojima je to najpotrebnije. Saradnjom sa lokalnim socijalnim preduzećima, koja zapošljavaju ljude sa poteškoćama u pronalaženju posla, stvaraju se prilike za poboljšanje života mnogim ljudima. Kao rezultat ove saradnje, našim potrošačima možemo da ponudimo ručno izrađene proizvode u IKEA robnim kućama širom sveta.

Članak se nastavlja posle reklama

“Sa kolekcijom VÅRDANDE, želimo da ponudimo ljudima priliku da se opuste i pronađu unutrašnju snagu. Kolekcija sadrži različite proizvode koji mogu pomoći da napravite male promene, ali značajnog uticaja – za sebe i one koji su ih napravili. Kolekcija je izrađena u partnerstvu sa socijalnim preduzećima Classical (Bangladeš), Ramesh Flowers, Doi Tung (Tajland) i Spun (Indija), i SAITEX (Vijetnam) – pet kompanija posvećenih stvaranju dugoročnih prilika za marginalizovane i osetlljive grupe”, rekla je Lena Sörmon, poslovna liderka socijalnog preduzetništva u kompaniji IKEA.

Kolekcija je dostupna u robnoj kući IKEA Beograd od 1. avgusta 2022. godine.

Članak se nastavlja posle reklama

*Počev od 1. septembra 2015, pamuk korišćen u IKEA proizvodima potiče iz više održivih izvora (CMSS). CMSS uključuje: Bolji pamuk (kako ga definiše BCI, uključujući njihove ekvivalente u različitim regionima), pamuk koji gaje farmeri koji se bave proizvodnjom u skladu sa BCI standardom (TBC) i e3.


Tags: