Dizajnerske inovacije
Stvarima koje nas okružuju, počev od držača za laptop, preko fotelje i sofe, do rasvete, dizajneri gotovo savkodnevno prilagođavaju željama i navikama korisnika, trudeći se da i njihov izgled bude drugačiji od dosadašnjeg.
DRVENI STO KOJI PODSTIČE DRUŽENJE
Švedska dizajnerka Sofia Almqvist došla je na ideju da kreira drveni sto koji će kroz doživljaj teksture ponovno podstaći na druženja, jer u ubrzanom ritmu modernog čoveka zajednički ručak ili večera postali su prava retkost. Zanimljivi trpezarijski sto nosi ime Umami, čime njegova kreatorka aludira na peti ukus, koncept koji je japanski naučnik dr Kikunae Ikeda predstavio još davne 1907. godine.
Izrađen je od punog drveta jasena i čelika, a s njim dolazi i set staklenih posuda i keramički tanjir za posluživanje, jer zbog svoje nepravilne talasaste teksture zahteva i posebno dizajnirana dna posuđa. Okosnicu dizajna čini neobična teksturiranost, kojom je dizajnerka želela da pojača taktilnost kod okupljenih za stolom i da u središte pažnje stavi koncept zajedničkog obedovanja.
“Kroz nove, uzbudljive objekte želela sam da stimulišem i navedem ljude da za vreme jela sede za stolom, a ne ispred računara ili TV-a”, izjavila je Sofia. Prelep i domišljat dizajn stola Umami prepoznat je i ovenčan nagradom Young Swedish Design Award 2015.
ŠARENE, MEKANE FOTELJE INSPIRISANE GRAFIČKIM DIZAJNOM
Jedinstvena španska agencija za produkt dizajn i marketing Masquespacio osmislila je za brend Missana – simpatične garniture i taburee koji svojim oblikom podsećaju na mekane oblačiće, a njihova inspiracija stiže iz područja grafičkog dizajna.
Ova šarena porodica kauča, taburea i stočića vrlo jasno simbolizuje sve ono što odlikuje studio Masquespacio – inspiraciju vizuelnošću i sklonost ka grafičkom dizajnu, koji je prisutan svuda oko nas kroz različite projekte.
Masquespacio svojom kolekcijom nameštaja skreće pažnju na oblike i fuziju materijala. Dozu razigranosti u celu priču uvode šarene presvlake, koje su se odlično uklopile s plemenitim materijalima poput mermera, drveta i pozlaćenih metalnih ploča koje služe kao postolje.
Predrag Rađen, sadašnji glavni urednik magazina “grenef”, “Podovi” i “Prozori+Vrata” u izdavačkoj kući Marketing Press, vodič je kroz svet arhitekture, održivog života i dizajna enterijera. Njegova karijera obeležena je uspešnim vođenjem i transformacijom sadržaja koji inspiriše čitatelje ka boljem i svesnijem izboru u njihovim životnim i radnim prostorima. Pre nego što je zauzeo poziciju u Marketing Pressu, Predrag je bio jedna od ključnih figura na sajtu Bravacasa.rs, koji je evoluirao u Casadesign.rs, platformu poznatu po svom bogatom i raznolikom sadržaju o dizajnu i arhitekturi.