Dijalog tamnih i svetlih tonova
Oblici oštrih linija i igra kontrasta boja osnovne su karakteristike ovog stana.
Ono što prvo privlači pažnju u ovom stanu jesu prostrane sobe vizuelno podeljene neobičnim pregradnim zidovima. Kuhinja je odvojena od ostatka prostora manjim zidom ispred kojeg se nalazi beli kredenac (Calligaris).
Na njemu je bela lampa Lesbo (Artemida), žuta skulptura i tri bele vaze. Trpezarijski deo uokviren je “mostom” izrađenim od gipsanih kartonskih ploča i obložen je pločicama.
Centralni deo zauzimaju pravougaoni trpezarijski sto (Rimadesia) i različiti modeli stolica (Calligaris), drvena stolica za ljuljanje (Ikea) i dve stolice izrađene u kombinaciji metal-čelik.
Luster koji se nalazi iznad trpezarijskog stola kreacija je Marca Sadlera, i to je nagrađeno rešenje u oblasti dizajna. Na pod dnevnog boravka postavljen je tepih od kože, sastavljen od kružnih delova.
U dnevnom boravku nalazi se i fotelja sa produžetkom za noge (Lounge Chair), koju je davne 1956. godine osmislio Charles Ray Eames. Sa desne strane vidimo interesantnu stolicu (Harp Chair), kreaciju od kanapa iz šezdesetih godina koju je konstruisao Danac Jorgen Hovelsov.
Originalni tepih u dnevnom boravku Sunshine sastavljen je od okruglih parčića kože različitih nijansi. Pored fotelje iz Eamesa, izrađene od zakrivljene palisandrovine, nalazi se beli stočić u obliku kocke. Na zid je umesto slike postavljena limena skulptura, delo Francesca Bocchinija.
Ispod nje je kauč presvučen belim platnom koji se sastoji se od dva ugaona dela veličine 115x90x74 cm, spojena u jednu celinu. Kauč je ukrašen kožnim i vunenim jastučićima (Ikea).
Nad centralnim delom sobe nadvija se velika bela svetiljka u obliku luka (Twiggy), kreacija Marca Sadlera. Na prozore su postavljeni drveni venecijaneri (Ikea).
Osnovna karakteristika ovoga stana je uravnoteženost. U celom stanu preovlađuje bela boja. Arhitekte su podelile prostorije pomoću manjih i većih zidova koji ponegde više otkrivaju nego što skrivaju. Ravnoteža je uspostavljena izborom nameštaja.
U pitanju je kombinacija klasičnog i modernog stila, linija nameštaja iz pedesetih i šezdesetih godina. Naročito se ističu bela, kožna stolica od kanapa i tepih boje konjaka koji odiše pop stilom.
Zidovi “mosta” koji okružuje deo za ručavanje obloženi su pločicama karamel boje dimenzija 22×45 cm. Ploča pravougaonog stola, dimenzija 220x90x73 cm, napravljena je od tamnog, prozirnog stakla.
Oko stola su poređane stolice Irony (Calligaris), napravljene od šatiranog drveta, dok je na pročelju stolica za ljuljanje Ellan (Ikea). Na zid dnevnog boravka postavljen je LG kućni bioskop.
Kuhinjski deo odvojen je od dnevnog boravka i trpezarije niskim zidom obloženim pločicama karamel boje. Na njega je okačena skulptura od platna.
Uza zid je postavljen sto površine 90×90 cm za “brze” obroke i dve stolice. Sto je na razvlačenje, a stolice je kreirao čuveni arhitekta i dizajner Mies van der Rohe. Pored prozora sa drvenim venecijanerima postavljen je sanduk od hrastovine (Ikea).
Radni deo kuhinje dimenzija 540x60x210 cm (Ernestomedia) zauzima čitav zid sa desne strane. Frontovi kuhinje izrađeni su od hrastovine. Levo od radnog dela ugrađeni su frižider i zamrzivač, a desno ormar sa policama.
Centralni deo zauzima radna površina od belog laminata i viseće police dužine 300 cm. U sklopu nje je šporet sa 5 ringli, dužine 75 cm i sudopera od inox čelika. Iznad je neupadljiv aspirator veličine 120×54 cm.
Kao i u trpezarijskom delu, i u spavaćoj sobi nalazi se niša obložena pločicama koja sobu deli od kupatila. Ispod nje je bračni krevet (Arca), koji je kreirao Paolo Piva (Poliform), prekriven lanenim čaršavom i prekrivačem neutralnih boja.
Pored uzglavlja postavljeni su interesantni i praktični metalni stočići sa kristalnim gornjim delom. Nasuprot stonoj lampi, koju je kreirao Richard Sapper, postavljeni su lusteri različitih boja od duvanog stakla (Atemida).
Ispred kreveta je veliki ormar (Poliform) sa kliznim vratima koji zauzima čitavu površinu zida (slika ispod). Sastoji se od tri uklopljena dela, a dimenzije su mu 282x58x259 cm.
Frontovi su napravljeni od prirodne hrastovine sa dugim ručkama od inox čelika. Nasuprot krevetu je fotelja od hroma, drveta i kravlje kože Marcela Breuera, a na podu je čupavi, kožni tepih (Altai).
Kupatilo i soba nisu odvojeni samo nišom već i različitim podnim površinama. Pod spavaće sobe obložen je belom smolom, dok su u kupatilo postavljene svetle kvadratne pločice dimenzija 31,5×31,5 cm.
Kada Arena (Glass) opremljena je česmom i hidromasažerom. Na zid obložen mozaik pločicama postavljena je slika (L’Affiche).
Prostorija za uživanje upravo je kupatilo. Veoma je komforno, opremljeno tuš-kabinom dimenzija 161×80 cm, sa kliznim, staklenim vratima, kao i hidromasažnom kadom sa slavinama i termostatom.
Fotelja sa jastučićima Sapporo (Calligaris) služi za opuštanje. Vešalica u obliku kaktusa napravljena je od rastegljivog poliuretana, dizajnirana 1971. godine.
Na desnoj strani su lavaboi, ispod kojih se nalaze škrinjice od hrastovine (Cantica). Iznad lavaboa postavljena su ogledala sa svetiljkama, a zid je obložen pločicama dimenzija 25×45 cm postavljenim horizontalno. Pod je obložen pločicama istog modela ali drugih dimenzija 31,5×31,5 cm.
Tekst: Eleonora Crisci
Foto: Tiziano Sartorio
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.