Da li ste se ikada zapitali: Šta vaš enterijer otkriva o vama?
Zašto neki ljudi više vole klasiku, drugi – minimalizam, a treći – složeni eklekticizam? Proverite šta drugima otkriva o vašoj ličnosti vaš izbor stila enterijera
Često se ljudi sličnog temperamenta, životnog standarda i približno iste starosne grupe odlučuju za slično uređenje stana ili bar biraju isti stilski pravac. Arhitekte tvrde da se po izboru stila enterijera lako može pročitati karakter čoveka koji je birao taj dizajn.
Klasično i elegantno
Enterijer u klasičnom stilu sa kanelurama, stubovima, freskama, obiljem prirodnog tekstila i višeslojnom dekoracijom prozora, masivnim rasvetnim uređajima i nameštajem, po pravilu, preferiraju ljudi od 60 i više godina. Tokom svog životnog puta su se u potpunosti razvili, dobro zaradili i znaju cenu udobnosti. Njihovi prvi izleti na more u mladosti ili detinjstvu verovatno su bili u letovalištima duž Jadrana izgrađenim u klasičnom stilu, ili u Evropi kroz komplekse dvoraca. Tako se formirala ideja da je palatni luksuz, kombinujući klasiku i eleganciju, oličenje ideala i lepote.
Pored toga, ove ideje su ojačane kulturnom pozadinom: relevantni filmovi, tadašnja pop kultura… Stoga, nakon što su zaradili nešto novca, žele da ostvare svoje težnje za lepim, prefinjenim i bogatim životom u obliku klasičnog enterijera.
Neoklasika i Provansa
Šta biraju deca roditelja opisanih u gornjoj kategoriji? Naslednici se obično tokom detinjstva zasite simetričnih klasika sa štukaturama i farbanim plafonima. U sopstvenim životnim prostorima pokušavaju da se odmaknu od čiste klasike, razblažujući je modernim elementima.
Prilikom izgradnje i ukrašavanja kuće, ovi kupci biraju udobnu rustikalnu Provansu. Obično nemaju finansijskih poteškoća, znaju kako da zarade i ne moraju nikome da dokazuju svoju vrednost. Stoga su njihovi enterijeri maksimalno udobni i iskreni – sa puno zavesa, polica, tekstila i dirljivih detalja koji daju osećaj topline i udobnosti. Istovremeno, ne štede na materijalima i nameštaju, stvarajući enterijer koji najbolje odgovara njihovim idejama o lepoti i udobnosti.
Minimalizam i skandinavski stil
Druga grupa kupaca sa sličnim stilskim zahtevima su mladi ljudi koji, po pravilu, već imaju opipljiv prihod, ali još nisu savladali umetnost njegove kompetentne distribucije. Oni imaju ideju o kvalitetu i udobnosti i spremni su da plate za to. Ali neke tačke izazivaju poteškoće, što otežava koordinaciju budžeta već u okviru projekta. Na primer, mogu da kupe svetiljke po natprosečnim cenama, opreme kuhinju najnovijom tehnologijom, a u dnevnu sobu stave nepristojno skup televizor. Istovremeno, ormar, sofe ili pločice mogu biti najisplativiji i najjednostavniji.
Takav paradoks nastaje zbog nerazumevanja vrednosti pojedinih elemenata životnog prostora. Spremni su da potroše novac na nešto, a neki troškovi izazivaju apsolutno nerazumevanje i unutrašnji protest. Po pravilu, takvi kupci dolaze sa zahtevom za minimalistički moderni stil ili skandinavski uredan i udoban enterijer, što implicira da ne žele da preplate.
Moderan, eklektičan, potkrovlje, art deco
Najhrabriji i najneobičniji projekti mogu se realizovati sa mladim kupcima koji i sami mnogo zarađuju, imaju stabilan prihod i potpuno poverenje u budućnost. Za njih novac više nije ogromna vrednost, već služi kao sredstvo za poboljšanje kvaliteta života i sticanje novih senzacija i utisaka. Zbog emocija, oni su spremni da troše, a unutrašnjost za njih je jedno od sredstava za izazivanje ovih emocija. Važno im je ne samo da uživaju, već i da impresioniraju okolinu. Njihovi prijatelji i kolege su takođe sofisticirani ljudi koji su bili na mnogim mestima, širokog pogleda i dobrog ukusa. To je „podrazumevani“ način života.
Oni biraju svu novinu tehničkih rešenja i pompoznost. To može biti pametno staklo, grejani betonski podovi, laserski projektor koji se pojavljuje niotkuda i projektuje sliku na bilo koji zid i druge visokotehnološke karakteristike koje pružaju udobnost života i oduševljenje gostiju