TRANSFORMACIJA DVA STANA U JEDAN
Ovih 211 kvadrata stambenog prostora nastalo je spajanjem dva stana, a studio Nido Interiors se vrlo lako izborio sa ovim zahtevnim projektom. “Naš klijent je osoba sa neverovatnom energijom. Voli savremenu umetnost i putovanja, ali što je najvažnije, ume jasno da artikuliše svoje želje. Njegova sigurnost i konciznost su nam omogućili da brzo definišemo u kom estetskom okviru da se krećemo, ali je raspored prostorija predstavljao izazov”, rekao je vođa tima Nido Interiors.
Ventilacioni otvori, odvodi i granice vlažnih zona, koji ne mogu menjati pozicije, značajno su ograničili mogućnosti promene namene pojedinih prostorija. Na kraju, arhitekte su odlučile da površina većeg stana bude privatna zona u kojoj su kreirali roditeljsku spavaću i tri dečje sobe, dok je dnevna zona u potpunosti obuhvatila površinu manjeg stana.
Pored kuhinje (proizvođač Valcucine) nalazi se pomoćna prostorija u funkciji vešeraja čiji su zidovi obloženi drvetom. U kuhinji se na ovom mestu formira niša naglašena ogledalskim i staklenim površinama, a služi kao elegantan bar. Veliko ostrvo, koje je pozicionirano na sredini ove zone, dopunjeno je pločom koja služi kao bar i uz nju su odabrane crne, elegantne barske stolice.
Trpezarija predstavlja sponu između kuhinje i dnevnog boravka, a čini je jasna geometrija stola sa osam stolica tapaciranih kožom. Ambijent su upotpunile dve simetrične visilice neobičnog dizajna koji uključuje staklo izražene teksture.
Glavna spavaća soba je zbog svoje veličine dobila i deo koji se može opisati kao privatni dnevni boravak. Posebno je zanimljiva pregrada između ove dve mikro celine na koju je fiksiran TV, a može se rotirati za 180 stepeni tako da je moguće gledati televiziju gde god se nalazili. Za ovaj kutak je odabrana ležaljka brenda Rolf Benz, podna lampa Occhio i stakleni stolovi brenda GK koncept.
Dečji blok sa tri spavaće sobe i dva kupatila je, sasvim očekivano, sasvim drugačijeg dizajna s obzirom na to da su mladi korisnici birali svoje sheme boja. Sobe imaju sličan raspored, sa radnim stolom postavljenim uz prozor kako bi tokom učenja bili osvetljeni prirodnim svetlom. U sva tri slučaja sto se oslanja na ormar, što je svakako proširilo radnu površinu.
Soba za devojčicu je značajno svetijih tonova i samim tim prilično prozračna, a velika litografija “Cveće”, umetnika Takašija Murkamija, koja je zauzela mesto iznad uzglavlja, prilično je uticala na dalji odabir boja u prostoriji.
Soba za starijeg dečaka ima svoje zasebno kupatilo koje je odvojeno stklenim panelom. Ono je malih dimenzija, ali vrlo kompaktno, sa zanimljivim zaobljenim modelima komode, umivaonika i ogledala.
Gostinsko kupatilo prati dominatan dizajn dnevne zone pa se tako u njemu smenjuju mermer, drvo i tamne boje na pločastim elementima, dok su pločice svetlosive i bele kako prostorija ne bi delovala mračno. Iza velikog ogledala i komode sa umivaonikom nalazi se prostrana tuš-kabina, koja je delimično zaklonjena od pogleda.
uvodna fotografija: Zandecki, Lukasz / living4media / Profimedia
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.