Transformacija: stan začinjen etno motivima
Enterijer stana od 110 m2 u Tel Avivu projektovao je Dori Redlich, i on nosi jasan pečat ovog dizajnera – monohromatska osnova, brendiran nameštaj, stroga geometrija i savremeni materijali začinjeni su koloritnim etno-detaljima.
Stan od 110 m2 (95 m2 stambenog prostora i 15 m2 balkona) nalazi se u Tel Avivu, na vrlo atraktivnoj lokaciji u blizini plaže, u stambenoj zgradi iz 1957. godine. Prvobitno zatečeno stanje zahtevalo je renoviranje i drastične izmene u funkcionalnoj organizaciji, zbog potreba vlasnika ali i savremenih tendencija u oblikovanju životnog prostora.
Dori Redlich je izraelski dizajner enterijera čije projekte karakterišu različiti kontrasti, kao svojevrstan potpis autora – crno/belo u monohromatskoj koloritnoj podlozi, toplo/hladno u izboru materijala, glatko/grubo u obradi površina, moderno/tradicionalno u odnosu celina/detalji… Sve ovo nije izostalo ni u luksuznom stanu koji vam predstavljamo.
Kuhinja, trpezarija i dnevni boravak nalaze se u dnevnoj zoni, a vizuelnu celinu s njima čini i radna soba iza dnevnog boravka, odvojena staklenim panelima s kliznim vratima. Koloritna osnova je bela, sa crnom i bojom drveta na manjim površinama. Ambijent je upotpunjen upadljivim detaljima – tamnoplavom sofom s raznobojnim jastučićima i keramičkim pločicama na kuhinjskom zidu, prošaranim tipičnim islamskim motivima. Osim zidova i plafona, čak je i monolitni liveni pod beo. Na njemu je, u zoni dnevnog boravka, postavljen vuneni ćilim – još jedan detalj karakterističan za ovo podneblje, ali u modernoj varijanti – umesto prepoznatljivim orijentalnim, ukrašen je geometrijskim šarama pastelnih boja (u pitanju je model Kelim Squares, danskog brenda ferm LIVING).
Minimalistička bela kuhinja vrlo je neobično dizajnirana – iznad radne površine nalazi se crna dekorativna polica, koja je delimično utisnuta u zid a delimično zalazi u vertikalnu nišu obloženu drvetom. U visokoj niši ugrađeni su visoki zatvoreni kuhinjski elementi, a u središtu je ostrvo-šank, koje ima i ulogu trpezarijskog stola. U njemu su integrisane dodatne radne površine na izvlačenje.
Radna soba je minimalistički uređena, s belim radnim stolom i stolicom STANDARD CHAIR (Vitra), postavljenim u njen centar. Zid iza stola obložen je drvetom, i u njemu se nalazi niša s betonskim leđima. Teksture ova dva materijala u efektnom su kontrastu. Kako je pomenuto, radnu sobu od dnevnog boravka deli samo transparentna pregrada, ali soba se po potrebi može izolovati povlačenjem neprozirne zavese.
Duž cele dnevne zone, velike staklene površine otvaraju se prema balkonu. Kako bi se obezbedilo što više dnevnog svetla u enterijeru i istovremeno očuvala privatnost, upotrebljena je struktura inspirisana mašrabijom – drvenom rešetkom koja se postavljala na prozore radi zaklanjanja od pogleda – elementom tipičnim za tradicionalnu islamsku arhitekturu. U ovom stanu, njena moderna betonska replika s geometrijskom mustrom umesto ograde okružuje balkon u punoj visini.
Možda najoriginalnije osmišljena prostorija u stanu jeste glavna spavaća soba. Iako je uređena minimalistički, akcenat na arhitektonskim elementima – umesto na komadima nameštaja i koloritu – čini je pravim remek-delom. U njoj su samo bračni krevet i plakar s belim frontovima, koji se proteže celom širinom i visinom naspramnog zida.
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.