Zdravo poslovno okruženje
Velik broj zaposlenih ljudi svoje radno vreme svakodnevno provodi u kancelarijama. Ako pođemo od toga da radni dan traje osam sati, vrlo lako ćemo doći do zaključka da više vremena provedemo u kancelariji nego u sopstvenom domu. Ova činjenica navodi na ozbiljno razmišljanje o tome da radni prostor u kojem boravimo mora da bude dobro organizovan i funkcinalan, kako bi pozitivno uticao na naše fizičko i psihičko zdravlje.
Kreiranje „zdrave kancelarije“ tj. mesta za rad, kreće već od samog projektovanja objekta u kome se kancelarije nalaze. Potrebno je osigurati dovoljne količine dnevnog svetla i broj osunčanih sati kroz pravilnu orijentaciju prostora te položajem prozora i vrata omogućiti prirodno provetravanje bez pojave promaje. Uz mogućnost prirodnog provetravanja, poželjno je postaviti i klima uređaje, koji će regulisati vlažnost i temperaturu vazduha u prostoriji. No, položaj radnog mesta treba da bude dovoljno udaljen i nikako direktno izložen mestu izduvavanja vazduha, toplog zimi ili hladnog leti.
Nameštaj
Prostorna dispozicija elemenata nameštaja, poput radnih stolova i popratnih kancelarijskih ormana i polica, mora da bude pravilno sprovedena kako bi se osigurao nesmetan i zdrav radni proces. Ravnomerna osvetljenost radne površine – s leve ili prednje strane, onemogućiće stvaranje senke vlastitim telom i dodatno naprezanje očiju. Sa istim ciljem je potrebno osigurati efikasnu zaštitu od sunca, koja može biti spoljašnja ili unutrašnja.
Trendovi
Najnoviji trendovi u uređenju poslovnih prostora najviše potenciraju fleksibilnost. Promišljen dizajn, koji rezultira izrazitom funkcionalnošću i praktičnošću, imperativ je dizajnerima koji projektuju kancelarijski nameštaj. Bazični elementi, koji uz različite demontažne dodatke postaju kompleksni i svojom strukturom i sadržajem omogućavaju obavljanje različitih zadataka, izazov su za projektante, a idealno rešenje za poslodavce, koji na ovakav način jednostavno povećavaju ili smanjuju broj radnih mesta, regulišu potrebnu veličinu radne površine i prostor za odlaganje dokumentacije te pretvaraju prostor prilagođen individualnom radu u prostor za grupni rad. Upravo ta mogućnost prilagođavanja i stvaranja mikro radne sredine po meri svakog pojedinca, vrlo je bitna za organizovanje zdravog radnog prostora.
Foto: Thinkstock
JOŠ SAVETA NAĆI ĆETE U NOVOM BROJU MAGAZINA BRAVACASA!
PRTATITE NAS I NA FACEBOOKU: casadesign.rs
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.