Evropljani kupuju previše hrane za praznike
Božićne namirnice čuva van frižidera oko 96 miliona Evropljana: 60 odsto nema mesta u frižideru za sve praznične namirnice, a oko 40 odsto ih čuva napolju. U proseku troše 192 evra na božićne namirnice
Sezona novogodišnjih i božićnih praznika se približava, što znači da će veliki broj ljudi početi intenzivnije da razmišlja i o prazničnoj trpezi. U evropskim porodicama, prosečan broj ljudi za koje se sprema hrana tokom praznika postaje gotovo dvostruko veći, i umesto četiri uključuje sedam osoba.
Oko 52 odsto Evropljana navodi da su praznici jedan od razloga što kupuju više hrane i pića, dok 69 odsto kaže da troše troše više hrane samo zato što je Božić baš posebna prilika.
Velika količina hrane koju Evropljani kupuju za praznike, dovodi do toga da se namirnice čuvaju van frižidera. Tako oko 40 odsto ljudi u evropskim zemljama božićne namirnice čuva napolju, jer nema dovoljno mesta u frižiderima i kuhinjskim ormarićima, a čak 60 odsto ne može da spakuje sve praznične namirnice u frižider. Ovo pokazuje novo istraživanje koje je sproveo tim koji je radio na razvoju Samsung Food Showcase frižidera.
Kada im je frižider pun, 38 odsto Evropljana drži hranu napolju na hladnom, 16 odsto na kuhinjskim radnim površinama, 11 odsto oko kuće, 10 odsto po kutijama u kuhinji, a 5 odsto u rerni.
„U Samsungu nastojimo da razvijemo inovativne i nove proizvode kako bismo korisnicima pojednostavili život. U Samsung Food Showcase frižideru svaki delić prostora je maksimalno iskorišćen što znači da božićne namirnice mogu biti uredno smeštene i poređane po jedinstvenim zonama.
Ovaj frižider je i dizajniran tako da porodicama omogući bolju organizaciju, jer poseduje tri zone – Kulinarsku, Porodičnu i Zonu za decu. Spoljašnja vitrina frižidera omogućava svima u porodici da lako i brzo dođu do svojih omiljenih prazničnih namirnica, dok je unutrašnja vitrina idealna za veće namirnice koje se ređe troše“, kaže Milan Vujović, direktor marketinga kompanije Samsung za Adriatik regiju.
Istraživanje je takođe pokazalo da velike praznične kupovine mogu da uvećaju pritisak jer oko četvrtine Evropljana (23%) oseća veliki stres zbog toga što nemaju dovoljno prostora za odlaganje namirnica u tom periodu.
Prema ovom istraživanju, Evropljani u proseku troše 192 evra na namirnice tokom nedelje pre Božića, što je za gotovo 70 odsto više u odnosu na to koliko inače troše za nabavku namirnica u toku jedne nedelje. Ovaj dodatni trošak ne predstavlja iznenađenje tokom najsvečanijeg doba godine, ali dovodi do toga da se gotovo 70 odsto Evropljana bori da smesti sve te dodatne namirnice u kuhinjske ormare i frižider, pri čemu tragaju za alternativnim rešenjima za čuvanje.
Frižider Samsung Food Showcase dostupan je na tržištu Srbije od marta ove godine.
O kompaniji Samsung Electronics, Ltd.
Kompanija Samsung Electronics Ltd. globalni je lider na polju tehnologije i otvara nove mogućnosti za ljude gde god se oni nalazili. Stalnim inovacijama i otkrivanjem, mi transformišemo svet televizora, smart telefona, personalnih računara, štampača, kamera, kućnih aparata, medicinskih uređaja, poluprovodnika i LED rešenja. Zapošljavamo 286.000 ljudi širom 80 zemalja, sa godišnjom prodajom u vrednosti od 216.7 milijardi američkih dolara. Za više informacija posetite www.samsung.com/rs.
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.