Spoj jarkih boja
Za uređenje ovog stana upotrebljena je smela kombinacija dve kontrastne boje – lakirane crvene i morske zelene. Pored intenzivnih kolorita, kao inspiracija, dizajneru su poslužili različiti stilovi.
Vrata i prozori u ovom interesantnom stanu obojeni su belom bojom i prelakirani su, a plafon je obložen gipsom. Nasuprot tipično klasičnim dekorativnim elementima, nameštaj je uređen u modernom stilu. Pod je obložen smolom u karmincrvenoj boji, a zidovi su malterisani zelenom nijansom.
Upadljiva je dominacija jarkih boja u kombinaciji sa belim i neutralnim tonovima. Dizajner je insistirao na mešavini klasike i istočnjačkih motiva. Poseban akcenat stavljen je na bogatu cvetnu dekoraciju sa orhidejama i lotosima. Radi se o smeloj i nesvakidašnjoj kombinaciji koja je doprinela savršenom skladu, i to zahvaljujući ponavljanju interesantnih ukrasnih motiva.
Ističu se kvadratni detalji u svakoj prostoriji: podovi u kuhinji i u kupatilu imaju izgled šahovskog polja, plafon je ukrašen gipsanim, pravougaonim pločama, staklene pregrade takođe su kvadratnog oblika, kao i zanimljiva zakošena polica za knjige.
Na fotografiji iznad je dnevni boravak. U dnu prostorije je beli kauč Still, dizajn Di Foster&Partners, dimenzija 270×95/105×86 cm. Kauč ima čelične nogare i platnenu presvlaku. Sa desne strane je fotelja u stilu Luja XV, čija je struktura od bukvinog drveta, a presvlaka od konjske dlake. Stočić od orahovine dimenzija 70×45 cm pripada seriji ‘900 iz Morelatai i izgledom ističe belinu ostalog nameštaja.
Beli nameštaj i plafon su pravi izbor u ovakvom ambijentu, jer umanjuju kontrast između crvene i zelene i stvaraju ravnotežu u celom prostoru.
U prvom planu je pijedestal od starog kamena, na kojem stoji crvena vaza China sa lotosovim cvetom. Bela fotelja aerodinamičnih linija Hi-Cove dizajn je Ferruccia Lavianija. Osnova joj je od hromiranog metala, a dimenzije su 87x71x78 cm. U ćošku sobe je stari kineski paravan, sastavljen od šest lakiranih pregrada ukrašenih reljefima izređenim od kamena.
Pored njega su dve neobične lampe koje izgledaju kao tkanine obešene na zid. Crveni tepih na crvenom podu neobično je rešenje, a sve u cilju još jačeg naglašavanja njegove intenzivne boje. Dizajner je time hteo da poruči da ništa ne sme da poremeti ni crvenu ni zelenu u ovom prostoru.
Luster Bolle, koji se sastoji od staklenih sfera različitih prečnika, a prodaje se u Muranu. Opremljen je sa osam sijalica i veličina mu je 93×110 cm. Sto i stolice od neobrađenog orahovog drveta su model Bidermeier.
Sto je na razvlačenje, visina mu je 75 cm, a prečnik 120 cm. Na njemu je crvena keramička skulptura Luigi Bellija iz L’Affiche. U desnom uglu sobe je neobičan crni luster presvučen kartonskim materijalom, a stočić u obliku kocke napravljen je od crvenog pleksiglasa. Na zidu je slika u ulju Davida Baroggija (L’Affiche).
Trpezarija, u kojoj se nalaze sto i stolice strogih i svedenih linija u stilu Biedermeiera. Stil po kojem je ovaj komplet i dobio ime nastao je u Austriji između 1815. i 1848. godine, kao odraz revolta prema modnom ukusu cara. Sam naziv bidermajer upućuje na malog buržoaskog konzervativca koji se interesuje samo za svoje dobro.
Iznad stola je luster Bolle iz Murano.com, a ispod njega je loptasti crveni puf-tabure iz serije Up, dizajn Gaetana Pescea. Na zid je naslonjena grana sa crvenim bobicama iz VGnewtrend. U pozadini je staklena pregrada u belom ramu koja deli dve prostorije. U kuhinji se vidi aspirator od inox čelika.
Na slici iznad vidi se pogled iz kuhinje ka dnevnom boravku. Iza fotelje je slika u ulju Davida Baroggija (L’Affiche).
Deo trpezarije je sa staklenom pregradom uz koju su poređane tri stolice. Jedna od njih je srebrna stolica Hudson, dizajn Philippea Starca, i druge dve su od orahovine u stilu Biedermeiera.
Deo kuhinje u kojem se nalazi neobična polica, rad dizajnera Vica Maggistrettija. Pregrade su joj nakrivljene za 45 stepeni, a pored nje je aluminijumski ormar rebraste površine, sastavni deo kuhinjskih elemenata. Na slici se vidi i stoličica Stool napravljena od uglačanog aluminijuma.
Na njoj je činija od inox čelika Emeco iz Alessija. Kontrast svim elementima daje crno-beli pod obložen pločicama dimenzija 10×20 cm. Poređane su tako da formiraju kvadrate veličine 40×40 cm.
Sto je dimenzija 230x70x74 cm iz Ikee, čija je gornja površina od brezinog drveta, dok su mu nogare profilisane i prelakirane lakom boje slonovače. Na njemu je visoka činija u obliku stalka sa tri tanjira od čelika iz Ikee, i koral od smole kao ukras. Interesantno je to što se oko stola nalaze različite stolice, što ovom crno-belom enterijeru daje notu ekstravagancije i živosti.
Aluminijumska stolica Hudson sa punim naslonom, dizajn je Philippea Starcka za Emeco. Pored nje je stolica od neobrađenog orahovog drveta sa presvučenim delom za sedenje, dok treći model Classic Navy ima zaobljeni naslon sa tri vertikalne letvice i bez presvučenog dela za sedenje.
Iznad stola je luster Zettl’z, dizajn Inga Maurera, a napravljen je od kineskog papira koji je ukrašen orijentalnim slikama. U pozadini vidite duplu rernu od inox čelika, sastavni deo kuhinje, koju je dizajnirao Vico Magistretti. Na prozoru su drveni venecijaneri iz Ikee.
Kuhinjski radni deo, postavljen ispred trodelnog zida od stakla deli dnevni boravak i kuhinju. Svaki deo pregrade je širine 120 cm. Frontovi elemenata obloženi su rebrastim aluminijumom i opremljeni duguljastim ručkama za otvaranje pregrada.
Na radnoj ploči su činija za voće, takođe rebraste strukture, slika iz L’Affiche i bele, keramičke vazice iz VGnewtrenda. U celoj kuhinji smelo i vešto je korišćena kombinacija drveta i aluminijuma.
Na slici iznad vidi se radni deo od aluminijuma, sa duplom sudoperom i uzdignutom česmom. Sa desne strane su izdignute ringle na šporetu, a iznad njih je aspirator geometrijskog oblika Cubo Inox pričvršćen za plafon. Ispred slike, na radnom delu, nalazi se i starinska kantica koja služi kao vaza, a u njoj je orhideja. Iznad radnog dela obešeni su kupasti lusteri Vittoria od stakla.
Beli, kameni kamin Versailles dimenzija 150x30x111 cm. Slike su iz L’Affiche.
Vidimo nekoliko zanimljivih detalja iz spavaće sobe. Fotelju Glove, presvučenu sivo-belim platnom, konstruisala je Patricia Urquiola. Iza nje je neobičan ormarić, sa frontalnom površinom obloženom ogledalima sa cik-cak motivom. Dimenzije ormarića su 80×46,6×127 cm. U njegovom odrazu vidite crveno-crni ćilim ispred kreveta, krevet i cvetne, platnene tapete.
Na ormariću je crveno-zelena keramička skulptura Luigija Bellija koja se prodaje u L’Affiche salonima, kao i slika u ulju Davida Baroggija. Golubica od duvanog stakla je iz La Murrine.
Beli bračni krevet je dimenzija 175x226x83 cm, pored kojeg se nalazi ovalni stočić iz kolekcije Biedermeier. Na njemu je bela lampa sa valjkastim abažurom, dizajnera Sebastiana Wronga. Zid je dinamičan i obložen je cvetnim platnom Orchidea visine 145 cm.
Deo spavaće sobe u čijem dnu se nalazi ležeća kada, obložena mahagoni drvetom, koju je osmislio Antonio Citterio. Pored nje je stočić sa kružnom belom pločom. Na zidu je zakošena kvadratna lampa.
Pripremila: Eleonora Crisci
Foto: Stefania Giorgi
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.