Nebeskoplava za nežnu i emotivnu atmosferu u prostoru
Neutralna bela boja i delikatni tonovi svetlog drveta savršeno se uklapaju sa pastelnim bojama. Prelivi boje neba dospevaju u prvi plan, a atmosfera postaje prefinjena i senzualna.
Intenzitetom i tonom boja odaje raspoloženje, osećanja i stav, pa je vrlo važan deo projektovanja enterijera. Plava je simbol nežnosti. To je boja osećajnih ličnosti.
Zid je obložen veselim platnenim kvadratima, različitih dezena u plavim nijansama. Konzolna klupa Le Banque izrađena je od aluminijuma prelakiranog u belo. U prvom planu fotografije je stočić Tablo od drveta i lakiranog metala, a na njemu su staklene vaze Murano.
Podovi čine više od 30% utiska o onome što vidite u prostoriji. Zbog toga, pri donošenju odluke da li želite da ih pokrijete ili ne, morate razmisliti o njihovoj korespodenciji sa ostatkom boja u stanu.
Ćilim ‘900 (David Sorgato) koji prekriva drveni pod. Komforni kauč na razvlačenje model je Ugo iz Gruppo Industriale Busnelli. Na kauču i podu su jastučići srodnih boja, a različitih dezena.
Ponavlja se plava boja kao i zemljane koje vidimo i na drvenoj stolici pored. Drvena stolica od platnenih traka i lampa iz pedesetih godina kreacije su Nicola Quadria. Velika grafika u pozadini je iz kataloga Nordico (Enzo) za Angiuoni.
Pastelne boje najlakše su za eksperimentisanje. Nežnih tonova i ljupkog karaktera, ove razblažene verzije jačih boja lako se kombinuju, stvarajući osećaj harmonije i izazivajući osećaj prijatnosti. Zato su čest izbor za zidove dečjih soba.
Dete leži u velikoj korpi od pruća u kojoj se nalaze jastuci iz Biggie Best e Rubell. Zavesa sa leve strane dugačka je 3 m (Jab).
Krevet od hrastovine sa izvijenim naslonom, model Atlantis (Berloni). Presvučen je lanenim čaršavom Mousse-lin i ukrašen je jastucima iz Biggie Best e Linum.
Polica Robusto od cinkovanog metala u pozadini je iz Semperaria. Na njoj se nalazi lampa (Luciola, Vistosi) od satiniranog duvanog stakla. Na prozorskoj dasci stoji afrička skulptura iz ‘900, Davida Sorgata.
Stolice su Tuli (Montina), visine 140 cm, koje su napravljene od hrastovog drveta, a presvučene su platnom različitih dezena. Od istog materijala napravljene su i pantalone i keceljice koje nose devojčice.
Na podu su stari, tibetanski tepisi na kojima dominiraju plava i zelena boja i ćilim na pruge. Ove prostirke kreirao je David Sorgato. Na stranici pored vidi se trpezarijski deo stana. Drveni sto na razvlačenje Master (Poliform), napravljen je od prelakiranog drveta.
Da stolice koje nisu iz iste kolekcije mogu da se uklope u skladnu celinu, pokazuje i ova fotografija. Naime, potrebno je da imaju zajedničku crtu: oblik, materijal ili, kao što je u ovom slučaju, boju ili skladne nijanse.
Stolice: Yuka od prirodnog drveta, Momento koja je presvučena smolastom materijom, Carlotta od metala i prirodnih kanapa i na kraju je još jedna stolica Momento koja je izrađena od plastične smolaste mase. Luster (Lauro Bolognesi) je u stilu sedamdesetih godina prošlog veka.
Napravljen je od plastičnih diskova koji stvaraju efekat biserne školjke. U unutrašnjosti police od hrastovog drveta Bryant iz Porada nalaze se tanjiri, servis za čaj i kafu, kao i dve emajlirane keramičke vaze. Na zidu je velika grafika iz kataloga Oceania (Enzo).
Atmosfera u svakoj prostoriji uslovljena je izborom boja korišćenih u enterijeru. Iako nema pouzdanih dokaza, neka istraživanja povezuju boje sa našom reakcijom. Nasuprot jarkim bojama, na primer crvenoj, koja je vrlo stimulativna i ubrzava rad srca i pluća, plava ima opuštajući učinak na nervni sistem.
Neke studije pokazale su da ona povećava produktivnost i mentalnu aktivnost, pa je iz ovog razloga preporučujemo kao osnovnu boju za prostore za rad i opuštanje.
Ležaljke na rasklapanje su visine 140 cm presvučene Rubelli platnom. Kod nas je ovakav nameštaj uglavnom rezervisan za baštenske prostore, a ovde vidimo sjajan primer upotrebe ove vrste nameštaja u enterijeru. Na stranici pored vidimo deo za odmor.
Na krevetu sa desne strane je jastuk napunjen guščjim perjem i presvučen pamučnom navlakom. Drugi krevet, dimenzija 200x80x14 cm, opremljen je anatomskim dušekom od 100 % pamuka. Presvlake na linije za jastuk i jorgan (Somma) takođe su plave boje.
Na asuri su kućne papuče (Aurora) od kuvanog lana i anatomski jastuk Idro (Semeraro), dimenzija 50×50 cm, od pamuka. Između dva kreveta nalazi se četvorodelna, mrežasta polica-komoda iz Rossana Orlandi i lampa sa papirnim abažurom Akari, koju je dizajnirao Isamu Noguchia.
Pripremila: Alessandra Laudati
Foto: Adriano Brusaferri
Tekst: Silvia Piermattei
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.