Novootkrivena rešenja enterijera
Miks boja, kombinacija bele i crne, ali i sjajne lak crvene i šafran žute, čine zanimljivo rešenje uređenja stana koji je dizajniran samo za vas.
Iz kuhinje vidimo dnevni boravak, kroz kvadratni otvor u pregradnom, crvenom zidu. Unutrašnja površina ovog prozora obložena je mozaikom od bojenog bakra (Bisazza, kolekcija “Drago kamenje”). Najduži zid u dnevnom boravku presvučen je tapetama na crno-bele štrafte.
Deo ispred njega služi kao prostor za odmor, a karakteriše ga neobičan skup stvari: nameštaj i predmeti, radovi velikana dizajna, okruženi predmetima u etnostilu.
Ova neobična kombinacija stvari reflektuje se na metalnoj, sjajnoj lopti-ogledalu “Globus svetlosti”, prečnika 45 cm koju je dizajnirao Roberto Menghi za Fontana Arte. Ona je okačena iznad stola na kojem se nalazi lakirana crvena keramička vaza u stilu sedamdesetih godina prošlog veka (L’Arte nel Pozzo).
U trpezariji je postavljen veliki sto sa tri nogare “Lepeza”, dimenzija 235x157x73 cm koji je 1972. godine dizajnirala Francuskinja Charlotte Perriand (kolekcija I Maestri di Cassina). U situaciji kad prostorijom dominira veliki i atraktivan komad nameštaja, kao što je luster postavljen iznad stola, nema potrebe za mnoštvom ukrasa.
Na sto je postavljena velika emajlirana činija za voće (Urushi). Stolice na okretanje LC8 dizajnirao je čuveni arhitekta Le Corbusier 1928. godine, dok je komodu sa nogarama od sjajnog aluminijuma “Odraz” dizajnirao Perriand. Srebrni svećnjaci postavljeni na komodu su iz kuće Greggio, dok su oni prelakirani crnom bojom iz Gervasonija.
U uglu prostorije, kao dekorativni element, vidimo luster sa pet lampi od stakla boje topaza (Follia di Vistosi). Vidi se beli kauč Reversi dimenzija 262x102x85 cm (Molteni&C) sa naslonom koji se može postaviti u tri pozicije. Dnevni boravak od spavaće sobe razdvajaju velika zastakljena klizna vrata, sa osnovom od afričkog tamnobraon drveta.
Crno-beli detalji, stari nameštaj i lampe čuvenih dizajnera savršeno su se uklopili sa predmetima koje je kreirao Jap. Naravno, pogled najviše privlači jarkocrvena boja koja se pojavljuje u dnevnom boravku i u kuhinji. Stan odiše specijalnim efektima, novim materijalima i novootkrivenim idejnim rešenjima.
Najinteresantniji detalji svakako su otvor u zidu između kuhinje i trpezarije, obložen mozaikom od svetlucavog bojenog bakra koji daje određene svetlosne efekte, i velika klizna vrata od stakla (umesto pravog zida) kroz koja se iz dnevnog boravka vidi spavaća soba. Zidovi na crno-bele štrafte bitno utiču na kreiranje atmosfere u prostoriji.
Scenografsko uređenje prostora, u kojem se vidi spoj moderno obrađenog zida sa serijom dekorativnih predmeta drugačijeg stila: podnu lampu Arco, koju su 1962. godine dizajnirali Achille i Piergiacomo Castiglioni za Flos, kao i fotelju, kreaciju Charlotte Perriand iz 1953. godine (kolekcija I Maestri).
Na nju je postavljen jastuk orijentalnih motiva iz kuće Gervasoni. Pored kožne fotelje za odmor Mart, koju je dizajnirao Antonio Citterio za B&B Italia, postavljena je klupica od strugane orahovine, ideja Charlesa Eamesa (Vitra).
Stočiće Log, nalik na panjeve, kreirao je Jap za Gervasoni, stare merdevine od prelakirane slonovače su iz kuće Yaki, a od dva slikarska platna veliko je iz kuće Spider dok je malo delo Davida Baroggija (L’Affiche). Igra kontrasta nastavlja se na podu. Dva ćilima, jedan je skroz crn dok je drugi (Altai), u kombinaciji žute i crne boje, nalik na šahovsku tablu.
Orijentalna groznica nastavlja se u dnevnom boravku jedinstvenim oblikom stola Ventaglio, Cassina ispred crvenog zida, i vratima u staklu i wenge drvetu kroz koja se vidi spavaća soba (Siparim di Rimadesio).
Kauč Reversi, sa dvobojnom presvlakom koja može da se skine, postavljeni su jastuci u kombinaciji crno-belo koja karekteriše ovaj stan.
Pisaći sto Jei sa gornjom pločom od sivog hrasta (Molteni & C) na kojem su tri lampe sa platnenim abažurima sa postoljima od duvanog stakla (Barovier & Toso). Mala skulptura u obliku ptičjeg gnezda kreacija je Marine Lubrano (L’Affiche).
Kuhinja Verve (Ernestomedia) izrađena od hrastovine, čelika i od sjajno lakiranih belih elemenata. Ima ugrađen šporet i sudoper, a gornji elementi su zastakljeni. Radna ploča dovoljno je velika da se na nju smeste svi neophodni kuhinjski aparati: šejker, multipraktik, seckalice, pa čak i nekoliko crteža i slika iz salona L’Affiche.
Ispod prozora, otvorenog ka dnevnom boravku, postavljen je jednostavan kvadratni sto Less, dimenzija 100x100x72 cm, sjajno lakirane površine. Dizajnirao ga je Jean Nouvel (Molteni & C). Stolnjak od platna ima japanske motive. Stolica Superlight, koju je potpisao slavni američki arhitekta Frank O. Gehry (Emeco), kao i crveno lakirana šamlica Handy (Serralunga) sačinjene su od aluminijuma.
Na plafonu je stakleni, transparentni luster Thor di Vistosi (prečnika 42 cm), a pod je urađen u vidu šahovske table. Crno-bele pločice, dimenzija 30×30 cm iz linije su Montalcino di Oxygena (kolekcija Sirio).
Na stolu nalazi se kineska lakirana v aza i jedna starinska kutija za pirinač. Poster “Sedamdesete” dostupan je u salonima L’Affiche.
Odvojena od dnevnog boravka samo kliznim vratima, sastavljenim iz tri frontalna dela od wenge drveta i stakla (Siparium di Rimadesio), spavaća soba je ambijent u kojem se poigravaju geometrija i boje.
Krevet dimenzija 178x234x28 cm (Victor, Polifom) s osnovom od sivog hrasta i uzglavljem presvučenim belim platnom, oslanja se na zid obložen tepetama na bež-crne štrafte (Jannelli & Volpi).
Posteljina bledocrvene boje, savršeno se uklopila sa crnim i šarenim prekrivačem za krevet. Komodice koje vidimo sa obe strane bračnog kreveta imaju hromirane nogare u obliku X. Reč je o modelu Victor, dimenzija 56x45x46 cm (Poliform).
U prvom planu je ćilim s geometrijskim motivima žute i antracit crne boje. Na strani pored, u prvom planu su rafiniran komplet posteljine od lana boje korala sa obrubom i, na noćnim stočićima, lampe Spun Light T2 koje je osmislio Sebastian Wrong za Flos. Na prozoru, radi boljeg propuštanja svetlosti, postavljeni su venecijaneri od bukvinog drveta (Ikea) i zavesa od svile na široke pruge (Ambrogio, kolekcija Bises di Rubelli).
Kupatilo je klasično, opremljeno interesantnim detaljima: kada od livenog gvožđa, emajlirana s unutrašnje strane (Charlotte di Ceramica Dolomite ) i pod u vidu šahovske table (Montalcino, serija Sirio di Oxygena ).
Na suprotnoj strani je bide Classic sa hromiranim slavinama (Medea) iz kolekcije Absolute di Ideal Standard, zatim podna lampa Luminator, koju su dizajnirali Achille i Piergiacomo Castiglioni za Flos i originalna crvena stolica od savijenog drveta sa metalnim nogarama (Eddie Harlis za Thonet, distribuira Joint).
Vidimo dve lampe Archimoon Soft, kreacije Philippe Starcka za Flos, koje osvetljavaju prostor u kojem se nalazi kada Medea (sa slavinom i tušem na podu) i lavabo Classic (Absolute di Ideal Standard). Na dugačku policu iznad postavljene su činije sa sunđerima, ogledala, slike i posteri različitog porekla.
Pripremila: Eleonora Crisci
Foto: Adriano Brusaferri
Dragana Petrović, rođena 1990. godine u Nišu, je istaknuta diplomantkinja Građevinsko-arhitektonskog fakulteta, sa fokusom na urbanizam i dizajn enterijera. Od ranih dana karijere u 2014, Dragana je razvijala svoje veštine u prestižnim arhitektonskim studijima, specijalizujući se za kreiranje inovativnih i funkcionalnih životnih prostora koji odražavaju savremene trendove i potrebe. Njena stručnost je dodatno obogaćena radom kao freelance konsultant za enterijer, gde je stekla reputaciju za detaljno osmišljavanje prostora sa naglaskom na održivost i estetiku.